Ebéd után egy kis pihenőt tartottunk, majd indulhattunk is délutáni programunkra a Patakyba, a soron következő Musical Pluszra. Egy általam kedvelt Internetes oldal nagyon jópofán úgy fogalmazott, hogy „nagykorú lett” a M+, miután 18. alkalommal került megrendezésre a sokak által kedvelt és szeretett művészeket felvonultató programsorozat. A jeles évforduló alkalmából ismét nagyszerű énekeseket sikerült „elcsábítaniuk” a szervezőknek, így biztos lehettünk egy újabb kellemes és felejthetetlen délutánban. Következzék néhány mondat a fellépőkről:
Janza Kata, az örök Elisabeth, a Budapesti Operettszínház egyik legsikeresebb művésznője, számos nagyszerű szerep megformálóját. Az Elisabeth-en (Elisabeth) kívül látható a Szentivánéji álomban (Titánia), a Rómeó és Júliában (Capuletné), a Rudolfban (Larisch grófnő), és a Jövőre, Veled, Itt! (Doris) című darabokban is.
Szintén a Budapesti Operettszínház tagja Peller Anna, aki Larisch grófnő megformálójaként (mellesleg Janza Kata váltótársaként) mutatkozott be a Nagymező utcai publikumnak. Azóta mind az operett (Csókos asszony, Párizsi élet, Víg özvegy), mind a musical (Rudolf, Abigél, Szentivánéji álom) műfajában megmutatta tehetségét.
Polyák Lilla, a Csináljuk a fesztivált műsorsorozat szilveszteri adásának győztese (Woman In Love) szinte műfaji korlátok nélkül varázsolja el a közönséget hangjával. Mind az Operettszínház (Rómeó és Júlia – Dada, Rudolf – Stefánia), mind a Madách Színház (József – Narrátor) színpadán láthatjuk és hallhatjuk őt.
Egyházi Géza a Vámpírok bálja Krolock grófjaként a legismertebb, de egyre gyakrabban tűnik fel Paris gróf szerepében (Rómeó és Júlia) az Operettszínházban, ahogyan szereplője több vidéki darabnak is.
A Musical Plusz rendezvények keretében már többször volt alkalma bemutatkozni tehetséges fiataloknak. Ezúttal Kossuth Gergőt ismerhetjük meg, aki nemrég debütált a Tavaszébredés című musicalben Melchior szerepében.
Sánta László fiatal kora ellenére számos sikerszerepet tudhat a háta mögött, ám a legismertebb talán, a Vámpírok bálja Alfrédja. Ezen kívül az Operettszínház több darabjában is látható, mint például a Szentivánéji álomban (Dudás), a Rudolfban (Károlyi István), A Szépség és a Szörnyetegben (Lefou), az Oltári srácokban (Juan).
A székesfehérvári Vörösmarty Színház művésze – a színész, énekes, zeneszerző, szövegíró – Szomor György, nemcsak az Aida címszerepéből lehet sokak számára ismerős, hanem többek között a Hair és a Chicago című darabokból. Ezt megelőzően tagja volt a Moho Sapiens nevű zenekarnak is, melynek tagjaként a ’90-es évek elején népszerű Angyalbőrben sorozat betétdalait írta.
Az elhangzott dalok az alábbiak voltak:
1. Sánta László: Surprise (Chorus Line)
2. Szomor György: Zselé villám (Hair)
3. Egyházi Géza: Verona (Rómeó és Júlia)
4. Polyák Lilla: Women in love
5. Kossuth Gergő: Művész (Fame)
6. Janza Kata & Peller Anna: Csuda csinos ez a harc (Rudolf)
7. Sánta László & Polyák Lilla: Érted születtem (Rudolf)
8. Egyházi Géza: Ima (A Vörös Pimpernel)
9. Szomor György: Az ég a bátrakhoz áll (Aida)
10. Janza Kata: Éjfél (Macskák)
11. Peller Anna: ???
12. Polyák Lilla & Egyházi Géza: Miért? (Anna Karenina)
13. Sánta László: Álomlány (Máté Péter)
14. Peller Anna & Szomor György: Ma nagyot nőtt az árnyék (Elisabeth)
15. Kossuth Gergő: Hogy mondjam el (Rómeó és Júlia)
16. Janza Kata & Polyák Lilla: Gyűlölet (Rómeó és Júlia)
– szünet –
1. Janza Kata & Egyházi Géza: Hogyha kell egy tánc (Elisabeth)
2. Polyák Lilla: Csillagok aranya (Mozart!)
3. Kossuth Gergő: Ha volna két életem (Piramis)
4. Szomor György: Richelieu mindörökké (A három testőr)
5. Janza Kata & Peller Anna & Polyák Lilla: Rebecca (Rebecca)
6. Janza Kata & Egyházi Géza: Time to say goodbye
7. Szomor György: Minden gondjuk az ég (Jézus Krisztus Szupersztár)
8. Sánta László: Indiántánc (Ákos)
9. Janza Kata & Kossuth Gergő: Egy új élmény (Aladdin)
10. Peller Anna: A csók (A pókasszony csókja)
11. Egyházi Géza: Szent István – Egy ország születése
12. Sánta László: ???
13. Janza Kata: Csak szerelem (Rudolf)
14. Polyák Lilla: Nem más, mint én (Rudolf)
15. Peller Anna & Szomor György: Belehalok (Grease – Pomádé)
16. Kossuth Gergő: Manchester (Hair)
17. Peller Anna: Éjjel az Omnibusz tetején (Csókos asszony)
18. Finálé: Ringasd el magad! (Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról)
A műsort Anna és Laci konferálták le. Nagyon helyesek voltak együtt. Laciról tudtam már, hogy egy nagy mókamester, így e téren nem okozott nagy meglepetést. S tulajdonképpen a hangjával sem, mert jó néhányszor volt már alkalmam megbizonyosodni annak hihetetlen erejéről, mégis egy tőle hallott dal után rendszerint megállapítom magamban, hogy „hm, nem semmi hangja van a srácnak”! :) Anna méltó partnernek bizonyult a viccelődésben. Igaz, Anna már a Musical & Dance c. műsorban is meg-megcsillantotta humoros énjét, de isten igazából engem, a Szentivánéji álom Helenájaként varázsolt el. Nem is csodálkozom rajta, hogy Laci egyből bele tudott szeretni, annyira jópofa csajszi! Szerintem, barátnői viszonyba sem nehéz kerülni vele – nagyon közvetlennek tűnik! :) Élmény volt hallani tőle ismét a Pókasszony csókját – nagyon tetszik ez a dal, és nagyon tetszik, ahogy Anna énekli! :) Aranyos volt, mert elárulta, hogy Szomor Gyurit viccesen Gyomor Szurinak szokták hívni. :) Előadták ketten a Ma nagyot nőtt az árnyék c. dalt – nos, szerintem, hihetetlenül jó volt! Tartottam a „vegyes párostól” egy kicsit, de Anna, mint dögös, ellentmondást nem tűrő Halál, és Gyuri, mint érzékeny és sebezhető Rudolf – hibátlan kettőst alkottak e felállásban! Végül is, magam sem értem, mire volt az aggodalom, hiszen – hogy egy kedves fórumozót idézzek – Anna egy Haláli nő! :) S ha már Gyurcit (mert így is nevezik őt) említettem! Az ő szereplésének nagyon örültem, kíváncsian vártam, milyen is lesz élőben hallani őt. Sem színpadi előadáson, sem zenés műsor keretében nem volt hozzá szerencsém, így elsősorban csak a lemezekről ismertem a hangját. Hát, mit is mondhatnék, a pasikat tekintve, Géza, az örök (leg)kedvenc után ő volt az, aki alaposan a székbe szögezett ma délután. A hangját mindig is kedveltem (amit ugyebár csak CD-ről ismertem), de hogy ez a hang élőben + egy-két év elteltével is úgy szólt, hogy még pár nap múlva is kellemes borzongás jár át, ha felidézem… Nagyon örülök, hogy ha megkésve is, de láttam és hallottam őt… Nagyon tetszik a hangszíne, a hangjának az ereje és a teltsége! Egy dalnál sem éreztem semmiféle erőlködést, a magas hangok lazán és könnyedén jöttek ki a torkán, s amit különösen értékelek, hogy csak annyi „visítást” hallottunk a dalokban, amennyi feltétlenül kívánatos volt! Gyurci, kedves, ha csak időd engedi, gyere el, én nagyon szívesen látlak minél többször musicalműsorokban! :) No, ha már Géza került említésre, vele folytatom a sort. Édes volt, szeretett volna újabb dalokkal elkápráztatni minket, csakhogy a dalszöveget elfújta a szél, s így Verona hercegeként apró tévesztéssel adta elő nekünk a dalt. A hiteles történet annyi (első kézből tőle személyesen), hogy miközben készülődött a délutáni fellépésre, az öltöző nyitott ablakába tette a papírlapot, amely a dal szövegét tartalmazta. Ekkor teljes szélcsend uralkodott a Pataky környékén, ám, amikor Géza kicsit elfordult, hogy egy cukorkáért nyúljon, jött egy erősebb fuvallat és kifújta a papírlapot az ablakon, amelyen a Verona c. dal szövege volt. :( Halkan jegyzem meg, szél fújta dalszöveg ide, elfelejtett szövegsor oda, Géza rendszerint mindenkit elkápráztat a hangjával, csak énekeljen! :) Anna el is mesélte, hogy Gézába és a hangjába akkor szeretett bele, amikor együtt dolgoztak Bernstein Miséjében. :) Géza nem csak a szóló dalokban volt fantasztikus, a Katával előadott Time to say goodbye most különösen szépen szólt! Kata elmesélte a dal után, hogy Géza szóvá tette neki, hogy amikor nyújtotta a kezét, ő nem ment felé, mire Kata mondta Gézának: „Géza, ez az elválásról szól!”, amelyre Géza reakciója: „De a végén összejönnek, nem?!” Hm, hiába, ez a mi édes, drága és egyetlen Egyházi Gézánk! Kata tökéleteset gyűlölködött Lillával együtt, ami azért is érdekes volt számomra, mert Kata ezúttal Montaguené szerepét, míg Lilla Capuletné szerepét prezentálta. :) Lilla ezúttal a Csillagok aranyával vett le a lábamról. Náray Erika hangja számomra mérce (főleg e dal tekintetében), de el kell ismernem, Lillától hallva is csodálatosan szólt! J Gergő új és fiatal fellépője volt a délutánnak, de úgy gondolom, sűrűn fogjuk még őt látni és hallani! Nagyon jó hangja van, ami még a kisebb hibák ellenére is jól hallható volt! Igaz, hogy még nem MÁZS-szintű (azért említem éppen őt, mert a tőle nemrég hallott Művész c. dallal indított Gergő), de egy-egy hangi megvillanás sejtetni engedte, hogy mindössze csak gyakorlásra és rutinra van szüksége! Nagyon helyesek voltak Katával az Aladdinból előadott dallal, hogy ismét a kedves fórumozót idézzem: a tapasztalt Jázmin és tapasztalatlan Aladdin! :)
Nagyon jó hangulatú délutánban volt részünk – ismét, amely sajnos, nagyon hamar elrepült! :)