Cilivel nálam találkoztunk. Én bevágtam egy hatalmas pogácsát az esti program előtt, összekészülődtem, majd ¾ 7 körül elindultunk a Művészetek Palotájába a húszéves Peter Cerny Alapítvány javára rendezett jótékonysági gálaestre.
Verditől Webberig – Jótékonysági gálaest a húszéves Peter Cerny Alapítvány javára
A kiemelten közhasznú szervezetként működő Peter Cerny Alapítvány húsz éve elsőként szervezte meg Magyarországon a koraszülöttek és a beteg újszülöttek szakszerű mentését és szállítását, s ezt a feladatot az Alapítvány dolgozói azóta is töretlen módon, rendkívüli szakértelemmel végzik. Munkájuk nyomán javultak a koraszülöttek és a súlyosan beteg újszülöttek túlélési adatai. A nonprofit szervezet a tényleges mentési és szállítási feladatokon kívül sok egyéb olyan tevékenységet is felvállal (például az újszülöttek szakszerű újraélesztésének és ellátásának oktatását, koraszülöttek szemészeti és fülészeti vizsgálatát stb.), amellyel a magyarországi kora- és újszülött-ellátás színvonala tovább javítható.
Fellépő művészek:
Bándi János, Sümegi Eszter, Kováts Kolos, Fekete Attila, Herczenik Anna, Gémes Katalin, Wiedemann Bernadett, Busa Tamás, Csonka Zsuzsanna, Berkes János, Pánczél Éva, Kalocsai Zsuzsa, Vadász Zsolt, Fischl Mónika, Vadász Dániel, Boncsér Gergő, Peller Károly, Oszvald Marika;
Solymosi Tamás, Radina Dace, Szigeti Gábor, Keveházi Krisztina, Kerényi Miklós Dávid, Sebestyén Csaba, Igor Zapravdin - zongora, Nagy Béla – hegedű;
Kulka János, Janza Kata, Polyák Lilla, Homonnay Zsolt, Náray Erika, Mészáros Árpád Zsolt, Détár Enikő, Vörös Edit, Egyházi Géza, Csengeri Attila, Pándy Piroska;
a Magyar Táncművészeti Főiskola növendékei és a Gödi Művészeti Kurzus hallgatói.
Az est házigazdái: Détár Enikő és Asbóth József
Közreműködik: a Liszt – Wágner Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Medveczky Ádám és Köteles Géza
A műsor megtekintésére elsősorban több kedvencünk szereplése miatt esett a választás, de miután elképzelésink szerint egy-egy dal erejéig számíthattunk csak rájuk, ezért olcsóbb árkategóriájú jegyeket vettünk. Ennek köszönhetően a MüPa 3. emeleti középerkélyéről élvezhettük végig a koncertet! Nem mondom, hogy nem voltunk iszonyú messze a színpadtól, mert baromi messze ültünk…olyannyira, hogy még a kukkolóval sem ismertem rá egyik nagy kedvencemre, MÁZS-ra (ezer bocs, de én csak a százfele álló hajjal ismerem fel)…de szerencsére, az akusztikával semmi gond nem volt, így mindent tökéletesen hallottunk! Azt azért nem bírom megállni szó nélkül, hogy a legjobb helyekre 12.500,-Ft volt a jegy, s jótékonysági est ide, adakozás oda, meglehetősen foghíjasok voltak ezek a sorok. Talán, ha kicsit szerényebbek lettek volna az árak, még több nézőre számíthattak volna!? No, de ezen ne akadjunk fenn, mert az tény, hogy nagyon hangulatos és szép műsorban volt részünk. Az est első részében az opera és operett, míg a második részében a musical és a tánc műfaja képviseltette magát. Miután sem az opera, sem az operett nem áll közel hozzám, így ehhez a részhez különösebben nem tudok hozzászólni, de az mindenképpen öröm volt számomra, hogy az elhangzott dalok többsége ismerős volt, így nem éreztem magam oly’ nagyon tudatlannak. Három műsorszámot ki kell emelnem ebből a részből, mert ezek nemcsak az én hangulatomat dobták fel ezerrel, hanem az ovációt hallgatva, a közönségét is! 1. Oszvald Marika és Peller Károly előadtak egy vidám, bohókás dalt Strauss: Bécsi vér c. operettjéből…nagyon aranyosak voltak! Hihetetlen Marika micsoda energiával és dinamizmussal van megáldva így a hatodik x felé közeledve! Úgy pörgött, pattogott ide-oda, mint egy gumilabda! Nem csodálom, hogy a fiatalabb színészkollegák szívesen dolgoznak vele, mert egy kész energiabomba! :) 2. Lehár: Mosoly országa című operettjéből a férfi fellépők közösen elénekelték a Vágyom egy nő után c. ismert és közkedvelt dalt, ami hihetetlenül jól szólt ennyi csodás hangtól! (Itt jegyzem meg…csak úgy zárójelben…hogy ennél a dalnál nem ismertem fel Árpit, annyira „jólfésült” volt! :)) Őket hallgatva fogalmazódott meg bennem egy olyan musicaldélután vagy –est gondolata, amelyen híres és kedvelt musicaldalokat kizárólag csak közösen énekelnének el férfi és női előadók – van, amit csak férfiak, van, amit csak nők, illetve némelyiket esetleg közösen, amolyan kórus/énekegyüttes formájában!? Az így előadott dalok mindig nagyon sikeresek, hiszen elképesztően jól szólnak! Vajon, más is élvezne egy ilyen műsort, vagy csak engem csigázott fel ennek a gondolatnak az esetleges eredménye?! Cili nem túl lelkesnek mondható reakciója kicsit bizonytalanná tett, de hátha valaki ugyanígy lát benne fantáziát és megszervez egy ilyen programot!? Ha más nem, majd én megszervezem! :) 3. Egyházi Géza énekelte el nagyszerűen Kálmán Imre: Bajadér c. operettjéből az Ó, Bajadérom c. dalt, amelyben Liscsinszky Katinka, mint indiai táncosnő lejtett Géza körül táncot…nagyon helyesek voltak! :)
A jótékonysági est második része inkább közelebb állt a szívünkhöz. Igaz, a balett és a tánc terén ugyancsak nem vagyunk nagyon képben, de a musicalekből elhangzott dalok tekintetében dicséret illeti a szervezőket, illetve a dalválasztókat, ugyanis a legismertebb musicalek legkedveltebb dalai csendültek fel. Kicsit szomorú voltam, hogy Gézát ebben a részben nem hallhattuk énekelni, de örömömre szolgált, hogy a fináléként előadott Szívből szeretni c. dalban (Rómeó és Júlia) ő is visszajött a színpadra! :) Jótékonysági est lévén nem lenne túl illendő negatív észrevétellel illetni egy-egy művészt az általa előadott műsorszám minősége miatt, így ezt nem is teszem… Részemről azonban mindenképpen elismerést, köszönetet és millió puszit érdemel Janza Kata (Az már nem én lennék – Elisabeth), Csengeri Attila (Az éj dala – Az Operaház fantomja), Egyházi Géza és Mészáros Árpád Zsolt (A zene, az vagyok én – Mozart!), akik csodás hangjukkal mindig örömet szereznek! :) A táncosok közül meg kell említenem Schumicky Endrét, akinek ír sztepptánca fantasztikus volt! :)