Mint ahogyan azt már említettem, a Győri Nemzeti Színház művészeinek előadásában láttuk Andrew Lloyd Webber mindössze 22 évesen írt híres, ismert és kedvelt rockoperáját, amelyet a már több musicalt és filmbetétdalt is jegyző Tim Rice-szal írt közösen. Úgy gondolom, sokunknak nem kell bemutatni e két neves alkotót, ahogyan az eredeti műről sem kell hosszasan értekeznem, hiszen a műfaj kedvelői, illetve a műfaj iránt érdeklődök előbb vagy utóbb, de a megnézendők listájára tűzte/tűzi e "nagyszerű" bibliai történetet elmesélő remekművet. A musical különlegessége és egyben jellegzetessége, hogy Júdás szemszögéből ábrázolja Jézus utolsó napjait.
Visszatérve azonban a ma esti Margitszigeti előadásra... A Győri Nemzeti Színház zenekara élőben szolgáltatta a zenét, s a zenekart a sokunk által is jól ismert és kedvelt Silló István vezényelte! :) A koreográfiát az a Kováts Gergely Csanád készítette, akinek nevét legtöbben a Megatánc című verseny győzteseként ismertük meg! :) A darabot a 2011-től színházigazgatói posztot is betöltő Forgács Péter rendezte, s Heródes szerepét magára osztva is remekel a könnyedebb hangvételű „Heródes király dalá”-ban, kissé megtörve ezzel a cselekmény feszült pillanatait. :)
Bátonyi György díszlete első látásra talán, mindössze egy hatalmas "vasszerkezet"-nek tűnik, de az előadás közben látjuk ötletes sokoldalúságát, amely ha kell otthonként, ha kell templomként, kertként vagy éppen palotaként üzemel. Az alapvetően ridegséget sugárzó "építmény" tökéletes díszlete a cselekmény feszült helyzeteinek, ugyanakkor meghitt fénybe burkolózik az érzelmesebb pillanatokban, vagy éppen szemkápráztató színekben és fényárban pompázik, ha derűről, vidámságról van szó ! :)
A szerepeket megformáló művészek - színészek és táncosok - többségét most láttuk először színpadon, de reméljük, nem utoljára. Mindegyikük nagyszerű alakítást nyújtott - táncban, színészi játékban, hangi adottságokban egyaránt! :)
A Pilátust alakító Fejszés Attila hangja és színészi játéka különösen nagy hatással volt rám. Utánanézve szakmai pályafutásának, jó lenne őt más darabokban is megnézni. A Jekyll és Hyde főszerepében szívesen látnám viszont, de legnagyobb sajnálatomra, a musical lekerült a Győri Nemzeti Színház repertoárjáról. (Már annak idején Molnár Lacival is szerettem volna megnézni - amellett, hogy ő játssza/játszotta a főszerepet Fejszés Attilával váltva, a rendezést is ő jegyezte! Ha netán, visszakerülne a darab a színház repertoárjára, gondban is lennék, melyikük főszereplésével nézzem meg!? No, de miért is kellene választanom?! Ha netán, egyszer... valamikor... a színház újra műsorára tűzi a Jekyll és Hyde-ot, akkor megnézem mindkettőjükkel! ;) ) Arról azonban örömmel értesültem, hogy a Madách Színház által jövő tavasszal bemutatásra kerülő A nyomorultak című musical Enjolras szerepében Budapesten is látható lesz! Ezt a darabot amúgy, Egyházi Géza és Tóth Attila szereplése miatt már a megnézendők listáján jegyezzük; Fejszés Attila szereplése csak még tovább erősíti ebbéli terveinket! :)
A Júdást alakító Sándor Péter is figyelemreméltó alakítást nyújtott - úgy hangban, mint színészi játékban. A nézőtér baloldali teraszának 3. sorából látva és hallgatva őt, Tasnádi Bence (színész-énekes) egzaltált (szertelen, heves, szenvedélyes ;) ) színpadi jelenlétének és Száraz Tamás (énekes-táncos-színész) jó kis érdes/karcos hangjának és könnyed színpadi mozgásának egyvelegét láttam benne (lehet, nem véletlenül, hiszen pl. Száraz Tomi ugyancsak Júdás szerepét alakítja a Madách Színház JKSz-ban ;) )! :) Mindezt abszolút pozitívumként írom, merthogy az említett két fiatalember nagy-nagy kedvencem! :) A vele készült interjú alapján Péter egy érdekes figura lehet, de azt gondolom, pont az ilyen érdekes személyiségű emberek lényegülnek át hihetetlen beleéléssel a megformálandó karakter szerepébe! Remélhetőleg mihamarabb láthatjuk őt ismét színpadon! :)
A főszerepet alakító Szomor Gyuriról kizárólag csak jót és szépet tudok írni! Nagyon szeretem Gyurcit ;), a hangját, a játékát! Elsősorban miatta szerettem volna látni ezt a Jézus Krisztus Szupersztárt! Egy vele készült interjúban elmondta, hogy idestova ötödik alkalommal formálja meg Jézust, ami nem kis kihívás elé állítja a színészt mindannyiszor. Igaz ugyan, hogy a Gethsemane végét egy icipicit "megkurtította" azzal, hogy a "most, míg meg nem gondolom" sort csak 1x és nem 2x + az utolsó szótag kitartásával énekelte el (ahogyan tette ezen a felvételen), mégis vitathatatlan, az előadása mindig szenzációs! Köszönöm az élményt! :)
Bízom benne, hogy a fentebb írtakból is kiderült: tetszett az előadás, és örülök, hogy a Budapesti Nyári Fesztivál lehetőséget adott, hogy ha már "hegy nem ment Mohamedhez, akkor Mohamed jött a hegyhez"! ;)
Jézus: Szomor György
Júdás: Sándor Péter
Mária: Mózes Anita
Pilátus: Fejszés Attila
Heródes: Forgács Péter
Kajafás: Rácz István
Annás: Klinga Péter
Péter: Mohácsi Attila
Simon: Molnár Erik
András: Szikra József
Tamás: Jáger András
Máté: Venczel-Kovács Zoltán
Jakab: Bodrogi Attila
János: Vincze Gábor Péter
Fülöp: Fehér Ákos
Bertalan: Szűcs Péter Pál
Tádé: Török Tamás
Idősebb Jakab: Pintér László
1. pap: Cselepák Balázs
2. pap: Bródy Norbert
3. pap: Pörneczi Attila
Angyalok: Kiss Tünde/Lázin Beatrix/Réthy Zsazsa
Közreműködött a Győri Nemzeti Színház zenekara, énekkara, tánckara