A blogomban számomra fontos eseményeket, történéseket osztanék meg azokkal, akik szívesen olvassák soraimat. Akinek pedig, még mondanivalója is lenne a leírtakkal kapcsolatban, nagyon szívesen fogadnám, ha megírná gondolatait! :)
sade márki:
Ha esetleg valakinek megvolna az egész estés felvétele erről az estéről,akkor szeretettel fogadnám... (2021.12.23. 16:43)VI. TOTAL DANCE FESTIVAL 1999. – SCOOTER
GreenEyes:
Kedves 26 ló!
Megtaláltam az említett kiadványt, de... Ez a "kiadvány" a koncert napján a Magyar H... (2018.07.04. 17:12)Jean Michel Jarre - Oxygene 7-13 Tour
fenytunder:
Szia!
Véletlenül találtam a blogodra, és nagy örömmel olvastam az ExperiDance-ről szóló írásaidat... (2015.11.10. 05:07)ExperiDance - Én, Leonardo-A fény születése
CsokisSzuflé:
Szia! Már egy ideje nyomon követem a blogodat, sőt az én oldalam is hasonló, kicsit kritikai portá... (2012.02.19. 21:28)Monte Cristo grófja (musical)
Reggel egy korábbi vonattal indultunk el Pakonyból, hogy bármiféle közlekedési akadály esetén is időben odaérjünk a mai programunk helyszínére, a Pesti Vigadóba. Miután a vonat időben jött és útközben is minden rendben volt, kitérőt tettünk nálam, hogy a jövő hétre kapott gulyáslevessel + palacsintával, valamint az Imre-szomszéd által szüretelt szőlővel felszaladjak a lakásba, s így ne kelljen magunkkal hurcolászni egész nap... Majd' 3/4 órával hamarabb érkeztünk a helyszínre, ezért kihasználva a csodálatos napsütést, lesétáltunk a Duna-partra. Jókat mosolyogtunk azon, hogy úton-útfélen turistáknak néztek bennünket, és hol angolul, hol franciául invitáltak a városnéző buszokra. :)
Az idő közeledtével visszasétáltunk a Pesti Vigadó épületéhez, amelybe lépve egy oldalsó helyiségben gyülekeztünk eme csodás épület 11 órakor kezdődő idegenvezetésére. Az idegenvezetésben Vásárhelyi Viktor volt a segítségünkre, akinek kalauzolásában az épület azon részeit is bejárhattuk, melyek a nagyközönség számára nem, vagy csak részben látogathatók. A túra közben természetesen, hallgattuka Vigadó történetét. Kb. 1 óra alatt látogattuk végig a Vigadót - némi túlzással - "a pincétől a padlásig". Oké, a pincében nem voltunk, de a földszinti Előcsarnoktól és Foyertól (kísérő- és fogadóhelyszín) kezdve a II. emeleti Dísztermen és a hozzá kapcsolódó Díszpáholyon, az Északi és Déli termeken, a IV. emeleten található Makovecz termen és Kamaraszínházon átsétálva jutottunk el az V. és VI. emeleti kiállítótermekig, valamint a Dunára néző Panoráma teraszig, ahonnan pazar kilátásban volt részünk gyönyörű fővárosunk budai oldalára. Amájusi jótékonysági koncertalkalmával részben már megcsodálhattuk belülről az idén 150. szülinapját ünneplő épületet - akkor határoztuk el, hogy erre az idegenvezetésre feltétlenül el kell jönnünk! :)
Kisétálva az épületből kb. dél felé járt az idő, amikor is egy ebédelést terveztünk valamelyik Mekiben. A közelben lévők közül a legszimpatikusabbnak a Szent István körúti bizonyult, így hát, a Jászai Mari tér irányába indultunk tovább. Végigsétáltunk a Duna-parton, közbe-közbe fotót készítve egy-egy szobor társaságában, vagy egy csodaszép virágágyás szélén üldögélve, sütkérezve a fincsi napsütésben. :)
A Mekiben elköltött fincsi ebéd után következő programunk helyszíne, azARC kiállításnakotthont - pontosabban helyet és teret - adó Ötvenhatosok tere volt. Az Oktogonon kisföldalattira szállva, a Hősök terére érkezve, perceken belül a rendezvény forgatagában találtuk magunkat. Átsétálva aX. FőzdeFeszt- Első Hazai Kézműves Sörfesztivál és Street Food Showínycsiklandozó illatokat árasztó sátrai között - még jó, hogy tele raktuk a pocakunkat! ;) -, megkezdhettük a zsűri által beválogatott plakátok szemlélését... Ahogyan arról (utólag) tájékozódtam a Neten, a 15. ARC szervezői közérzeti pályázatokat vártak Magyar Álom címmel - láttunk néhány nagyon jópofa és sokatmondó plakátpályázatot, ahogyan például,a győztesekétis! :) Végignézve a plakátokat, a hazainduláson kellett gondolkodnunk. Kisföldalattival visszamentünk az Oktogonra, ahol én csak megkóstoltam a már odafelé kinézett csavart Soprano fagyit! Hmm, de fincsi (volt)! :)
Innen villamossal a Nyugati pu.-ra mentünk, ahonnan a n6-os vonattal mentünk haza. Nagyszerű nap volt - csodás időjárás, érdekes programok! :)
Bárcsak a legtöbb kívánságom úgy teljesülne, mint ez a ma esti, sőt, ha úgy tetszik, a kívánság - némi túlzással - házhoz is jött! Idén februárban megtudtam, hogy Szomor György főszereplésével játsszák a Jézus Krisztus Szupersztárt a Győri Nemzeti Színházban. Cilivel meg is beszéltük, hogy egy hosszú hétvége keretében elutazunk Győrbe és megnézzük eme előadást. Csakhogy, legnagyobb örömünkre, a Budapesti Nyári Fesztivál hozta el e produkciót a Margitszigeti Szabadtéri Színpadra. Biztos, ami tuti, amint márciusban értesültünk a budapesti előadásról, megvettük a jegyeket, amit ma este - köszönhetően az esőmentes időjárásnak -, tökéletes szabadtéri viszonyok között élvezhettünk végig! :) Mint ahogyan azt már említettem, a Győri Nemzeti Színház művészeinek előadásában láttukAndrew Lloyd Webbermindössze 22 évesen írt híres, ismert és kedvelt rockoperáját, amelyet amár több musicalt és filmbetétdalt is jegyző Tim Rice-szal írt közösen. Úgy gondolom, sokunknak nem kell bemutatni e két neves alkotót, ahogyan az eredeti műről sem kell hosszasan értekeznem, hiszen a műfaj kedvelői, illetve a műfaj iránt érdeklődök előbb vagy utóbb, de a megnézendők listájára tűzte/tűzi e "nagyszerű" bibliai történetet elmesélő remekművet. A musical különlegessége és egyben jellegzetessége, hogy Júdás szemszögéből ábrázolja Jézus utolsó napjait. Visszatérve azonban a ma esti Margitszigeti előadásra... A Győri Nemzeti Színház zenekara élőben szolgáltatta a zenét, s a zenekart a sokunk által is jól ismert és kedveltSilló Istvánvezényelte! :) A koreográfiát az aKováts Gergely Csanádkészítette, akinek nevét legtöbben a Megatánc című verseny győzteseként ismertük meg! :) A darabot a 2011-től színházigazgatói posztot is betöltőForgács Péterrendezte, s Heródes szerepét magára osztva is remekel a könnyedebb hangvételű „Heródes király dalá”-ban, kissé megtörve ezzel a cselekmény feszült pillanatait. :) Bátonyi György díszlete első látásra talán, mindössze egy hatalmas "vasszerkezet"-nek tűnik, de az előadás közben látjuk ötletes sokoldalúságát, amely ha kell otthonként, ha kell templomként, kertként vagy éppen palotaként üzemel. Az alapvetően ridegséget sugárzó "építmény" tökéletes díszlete a cselekmény feszült helyzeteinek, ugyanakkor meghitt fénybe burkolózik az érzelmesebb pillanatokban, vagy éppen szemkápráztató színekben és fényárban pompázik, ha derűről, vidámságról van szó ! :) A szerepeket megformáló művészek - színészek és táncosok - többségét most láttuk először színpadon, de reméljük, nem utoljára. Mindegyikük nagyszerű alakítást nyújtott - táncban, színészi játékban, hangi adottságokban egyaránt! :) APilátust alakító Fejszés Attilahangja és színészi játéka különösen nagy hatással volt rám. Utánanézve szakmai pályafutásának, jó lenne őt más darabokban is megnézni. A Jekyll és Hyde főszerepében szívesen látnám viszont, de legnagyobb sajnálatomra, a musical lekerült a Győri Nemzeti Színház repertoárjáról. (Már annak idején Molnár Lacival is szerettem volna megnézni - amellett, hogy ő játssza/játszotta a főszerepet Fejszés Attilával váltva, a rendezést is ő jegyezte! Ha netán, visszakerülne a darab a színház repertoárjára, gondban is lennék, melyikük főszereplésével nézzem meg!? No, de miért is kellene választanom?! Ha netán, egyszer... valamikor... a színház újra műsorára tűzi a Jekyll és Hyde-ot, akkor megnézem mindkettőjükkel! ;) ) Arról azonban örömmel értesültem, hogy aMadách Színház által jövő tavasszal bemutatásra kerülő A nyomorultak című musical Enjolras szerepébenBudapesten is látható lesz! Ezt a darabot amúgy, Egyházi Géza és Tóth Attila szereplése miatt már a megnézendők listáján jegyezzük; Fejszés Attila szereplése csak még tovább erősíti ebbéli terveinket! :) A Júdást alakítóSándor Péteris figyelemreméltó alakítást nyújtott - úgy hangban, mint színészi játékban. A nézőtér baloldali teraszának 3. sorából látva és hallgatva őt,Tasnádi Bence (színész-énekes) egzaltált(szertelen, heves, szenvedélyes ;) ) színpadi jelenlétének ésSzáraz Tamás(énekes-táncos-színész) jó kis érdes/karcos hangjának és könnyed színpadi mozgásának egyvelegét láttam benne (lehet, nem véletlenül, hiszen pl. Száraz Tomi ugyancsak Júdás szerepét alakítja a Madách Színház JKSz-ban ;) )! :) Mindezt abszolút pozitívumként írom, merthogy az említett két fiatalember nagy-nagy kedvencem! :)A vele készült interjú alapjánPéter egy érdekes figura lehet, de azt gondolom, pont az ilyen érdekes személyiségű emberek lényegülnek át hihetetlen beleéléssel a megformálandó karakter szerepébe! Remélhetőleg mihamarabb láthatjuk őt ismét színpadon! :) A főszerepet alakító Szomor Gyuriról kizárólag csak jót és szépet tudok írni! Nagyon szeretem Gyurcit ;), a hangját, a játékát! Elsősorban miatta szerettem volna látni ezt a Jézus Krisztus Szupersztárt! Egy vele készült interjúban elmondta, hogy idestova ötödik alkalommal formálja meg Jézust, ami nem kis kihívás elé állítja a színészt mindannyiszor. Igaz ugyan, hogy a Gethsemane végét egy icipicit "megkurtította" azzal, hogy a "most, míg meg nem gondolom" sort csak 1x és nem 2x + az utolsó szótag kitartásával énekelte el (ahogyan tette ezen a felvételen), mégis vitathatatlan, az előadása mindig szenzációs! Köszönöm az élményt! :) Bízom benne, hogy a fentebb írtakból is kiderült: tetszett az előadás, és örülök, hogy a Budapesti Nyári Fesztivál lehetőséget adott, hogy ha már "hegy nem ment Mohamedhez, akkor Mohamed jött a hegyhez"! ;)
Jézus: Szomor György Júdás: Sándor Péter Mária: Mózes Anita Pilátus: Fejszés Attila Heródes: Forgács Péter Kajafás: Rácz István Annás: Klinga Péter Péter: Mohácsi Attila Simon: Molnár Erik András: Szikra József Tamás: Jáger András Máté: Venczel-Kovács Zoltán Jakab: Bodrogi Attila János: Vincze Gábor Péter Fülöp: Fehér Ákos Bertalan: Szűcs Péter Pál Tádé: Török Tamás Idősebb Jakab: Pintér László 1. pap: Cselepák Balázs 2. pap: Bródy Norbert 3. pap: Pörneczi Attila Angyalok: Kiss Tünde/Lázin Beatrix/Réthy Zsazsa Közreműködött a Győri Nemzeti Színház zenekara, énekkara, tánckara
Szösszenetem végére pedig, következzék egy a Credo Győr által készített összeállítás, amelyben az alkotókat arra kérték, hogy értelmezzék a szupersztár kifejezést és saját személyes viszonyukat az előadáshoz. Íme:
A soron következő 49. MusicalPlusz alkalomhoz ugyan nem kötődött, ebből következően, amolyan "mezei" musical délutánnak néztünk elébe, de ahogyan azt már megszokhattuk, ezúttal is nagyszerű dalokban, szenzációs produkciókban és kiváló humorban volt részünk - köszönhetően a kedvelt fellépőknek (vagy, ahogyan Kata mondta: összetételnek/hozzávalóknak ;)), név szerint: Janza Katának, Polyák Lillának, Vágó Bernadettnek, Egyházi Gézának, Posta Victornak, Serbán Attilának és Pál Daninak. :) Kata - elmondása szerint - örömmel vállalta magára a műsorvezetést, ám emiatt, majdhogynem hiába hozott magával több fellépő ruhát, a konferálás miatt szinte alig jutott idő átöltözésre! Ruha ide, átöltözés oda, a Lillával és Bettivel közös Mozart!-tercett (Csillagok aranya) felvezetése nagyon jópofa és ötletes volt! :) Ugyanakkor, azzal, hogy Kata vezette le a műsort, Serbi mindettől megmenekült, így csak a fantasztikus éneklésre kellett koncentrálnia ;) - a Jekyll és Hyde Párbaját (mint mindig, most is) fergetegesen adta elő! :) Géza csodás hangja mellett a humor dominált a ma délután előadott dalokban - Serbivel közösen előadott "egyszerű út" pl. különösen pikánsra sikeredett! ;) Victor, nagy-nagy örömünkre ezúttal sem mellőzte a zongorajátékot, amely mostanra már szinte, elmaradhatatlan! Az Elvis-image is nagyon jól áll neki! Önállóan, majd Bettivel előadott József Attila versek is nagyon tetszettek! Meg is beszéltük Cilivel, hogy napirendre tűzzük az Én, József Attila című előadást - jó lenne Victorral látni a darabot! :) Pál Danit már kedves ismerősként üdvözölhettük a MusicalPlusz színpadán, hiszen, a két évvel ezelőtti Halloween Pluszon duettet énekelt Gézával, ám ezúttal, szólóban hallhattuk őt! :) A délutánnak volt még egy "meglepetés" fellépője, nevezetesenSzalóki Alíz, akinek, mint feltörekvő musicalénekesnek, minden álma-vágya az volt, hogy a MP-színpadán duettet énekelhessen Lillával, ami most a Nyomorultak egyik legszebb dalával valóra vált számára. :)
Bár, a soron következő nyári bálozásunkat Gabi von Krolock-kal illett volna megejtenünk, ám több szempontot is figyelembe véve, végül is a ma estire esett a választásunk, amikor is Géza von Krolock főszereplésével báloztunk a vámpírokkal. :) A hétvégén tomboló kánikula ellenére épségben elpihegtünk a Magyar Színházba, ahol is már kellemesebb és elviselhetőbb hőmérsékletben volt részünk. A jól bevált 3. sor bal széléről kitűnően láttuk az előadás minden apró részletét és mozzanatát. :)
Június 12. 19.00 Krolock: Egyházi Géza Sarah: Simon Panna Alfred: Pásztor Ádám Professzor: Jegercsik Csaba Chagal: Pavletits Béla Magda: Sári Éva Rebecca: Kokas Piroska Koukol: Umbráth László Herbert: Szemenyei János Nightmare I.: Mező Márió Nightmare II.: Táborosi Márk Piros csizmák: Makár István, Horváth Zita Fekete vámpír: Túri Lajos* Fehér vámpír: Baranya Dávid
Minden bizonnyal nem okozok nagy meglepetést azzal, hogy kitűnő előadást láttunk! A szereplők mindegyike csodálatos volt! Géza hangja örökre és visszavonhatatlanul gyönyörű! Tudom, naivság lenne azt gondolni, hogy olvassa e blog bejegyzéseit, mégis... örülök, hogy a báli megnyitóban azt a bizonyos sort úgy énekelte, ahogy! ;) Panna ezúttal is meggyőzött bennünket hangjával és színészi játékával - nagyon tetszett; a legjobb Sarah-k egyike! :) Jani további apró mozdulattal, gesztussal bővítette az általa megformált Herbertet - maximálisan "szemenyeis" lett! :) Márió és Márk, szerintem, változatlanul az eddigi legjobb Nightmare-ek - tökéletes hang, tökéletes játék! :) István és Zitaszenzációsan táncoltak, ahogyan Lajos és Dávid is! Élmény nézni minden mozdulatukat! :) Úgy vélem, a közönségre sem lehetett panasz! Igaz, kezdetben a visszafogottabb és bátortalanabb taps volt a jellemző, de az előadás végére nagyon jól belejöttünk a tetszésnyilvánításba! :) A ráadás tapsrendnél nem fogtuk vissza magunkat, Cilivel azonnal felpattantunk a székünkből, hogy állótapssal is kifejezzük, mennyire szeretjük ezt a produkciót! :) A többségében "első bálozók"-ból álló közönség néhány másodpercig talán, nem értette, hova és miért ez az "ugribugri", de nagyon hamar vették a lapot és követték a példánkat! :) Ha előbb nem is, a téli szezonban ismét találkozunk kedvenc vámpírjainkkal! :) Persze, még az is lehet, hogy előbb is, csak éppen, kicsit más "szerepkörben"! ;)
Emlékeim szerint, amikor Cilivel meghallottuk a hírt, hogy a OneRepublic fellép Budapesten, különösebben nem sokat gondolkodtunk, hogy elmenjünk-e a koncertjükre. A zenekart mindösszesen a rádiókban játszott dalaik - Counting Stars, Love Runs Out, I Lived - alapján ismertük, de ez a három, igencsak jól sikerült dal elég volt a döntéshez, így hát, tavaly december elején meg is vettük a fél évvel későbbi koncertre szóló jegyeket. S ha már így tettünk, hogy mégse üljünk be felkészületlenül és tudatlanul ennek az amerikai zenekarnak a bulijára, sorban meghallgattuk az ezidáig megjelent három albumukat (Dreaming Out Loud - 2007, Waking Up - 2009, Native - 2013). Nos, én ekkor tettem az első nagy felfedezést, miszerint a kb. 8 évvel ezelőtt meghallott és azonnal kedvenccé vált Apologize című dalt is ők jegyzik! :)
Elszállt ez a röpke hat hónap, elérkezett a várva várt a nap, mi pedig, izgatottan vártuk az estét. Indulás előtt felnéztem a Netre, minden rendben van-e koncert körül, nehogy a helyszínen érjen bennünket meglepetés. Jól tettük, mert pl. megtudtuk, hogy a program nem a OneRepublic-kal indul, hanem egy osztrák pop-rock trió, a The Makemakes lép fel előzenekarként, akik az idei Eurovíziós Dalfesztiválon képviselték hazájukat.
Megérkezve a Budapest Arénába, hamar átjutottunk a jegyellenőrzésen és a helyünket is sikeresen megtaláltuk a színpaddal szemközti szektorok egyikében. 8 óra körül épphogy elhelyezkedtünk, amikor a The Makemakes máris a húrok közé csapott. A Dominic Muhrerből, Markus Christből és Florian Meindlből álló zenekar 2012-ben alakult, nevét a Makemake törpebolygóról kapta, amelyet 2005-ben, Húsvét idején fedeztek fel és a Húsvét-sziget őslakosainak teremtőjéről, Makemake-ről neveztek el. Kb. fél órát zenéltek, s bár, a stílusuk kevésbé jött be nekünk, hálásak voltak a pozitív és lelkes fogadtatásért az amúgy OneRepublicra hangolódott közönségtől. :)
A színpad technikai átrendezését követően, szinte pontban 9 órakor felcsendültek az első zenei hangok a OneRepublic hangszereinek háza tájáról. A kezdeti percekben mindössze egy hatalmas fehér függönyön keresztül láttuk a zenekar tagjainak sziluettjét, majd ezen függöny lehullása után végre élőben is felfedték magukat, s az Aréna közönségét már semmi sem tartotta vissza, hogy közel két óra hosszára "EgyKöztársaság"-gá váljon ezzel az öt coloradói fiatalemberrel (Ryan Tedder - ének, zongora; Zach Filkins – gitár; Drew Brown – ritmusgitár; Eddie Fisher – dobok; Brent Kutzle – *****usgitár). :)
A koncerten elsősorban a turné névadó albumának (Native) dalai hangzottak el - a már jól ismertCounting Stars,Love Runs Out és If I Lose Myself, az esetleg kevésbé ismert Something I Need, Feel Again, I Lived, Au revoir, vagy Preacher, de nem hiányoztak a régebbi kedvencek sem, mint a nagysikerű Apologize, Secret, vagy éppen a Good Life. :)
Ahogyan azt már fentebb írtam, nem vagyok vérbeli OneRepublic-rajongó, igazán csak a rádióban halott dalaikat ismerem, de azok már az éteren keresztül is olyan hatással bírtak, hogy úgy éreztem, ezt a bulit vétek lenne kihagyni. Ezt az érzést az élő koncert hangulata csak megerősítette - a fiúk minden megmozdulásából, gesztusából áradt (még ha az netán, profi módon felépített hatásvadászat is volt), hogy egy maradandó élményt nyújtó bulival szeretnének szolgálni. :)
Hallgatva egyik dalt a másik után, döbbentem rá, hogy Ryan Tedder szenzációs hangja, valamint senkivel sem összetéveszthető hangszíne az, amiért (is) hatottak rám ezek a dalok! :) (Azt a Neten olvasott információkból tudtam meg, hogy Ryan a zeneiparban nem csak elismert énekes és producer, hanem elismert dalszövegíró is. Többek között írt dalt Adele-nek, Beyoncé-nak, Jennifer Lopeznek, Kelly Clarksonnak, Leona Lewisnak, de még Whitney Houstonnak is, sőt mi több, nagy kedvencem, Adam Lambert Sleepwalker című dalát is ő írta! :)) Elképesztő milyen kifinomult módon, kristálytisztán játszik a hangjával, mindezt úgy, hogy közben energiabombaként ugrál egyik hangfalról le, a másikra fel, vagy éppen pörög-forog ide-oda a színpad egyik szélétől a másikig! :) Az egyik dal közben úgy nekiiramodott a legközelebbi oldalsó szektornak, hogy a biztonsági emberek is alig bírtak lépést tartani vele. ;)
Az is végtelenül szimpatikus volt, hogy Ryan minden tette és mozdulata őszintének tűnt. Látható és több méter távolságból is érezhető volt, hogy a közönség öröme az ő öröme is - legyen szó egy (kéz)érintésről, egy közös fotóról, vagy egy olyan apró, mégis szívet melengető figyelmességről, mint a "jó estét", a "köszönöm" vagy a "Budapest" (ráadásul s-sel és nem sz-szel kiejtve) szavak többszöri elhangzása a koncert közben! :))
S ezzel még nem ért véget a közönséget megnyerő és magával ragadó gesztusok sora! Az már szinte megszokott és természetes, hogy a külföldi előadó által megtanult egy-két magyar szó elhangzik a műsor közben, ám az egyáltalán nem gyakori, hogy a külföldi előadó dalának (jelen esetben a Good Life című dal) aláfestő videójában a város (jelen esetben Budapest) nevezetességeiről forgatott timelapse (időben felgyorsított) képeket vetítenek a háttérben, a dal szövegében megemlítik kishazánkat, a dal végén pedig, a magyar trikolor tölti ki az óriáskivetítőt. :)
És ha valaki azt gondolná, hogy ezt már nem lehet tovább fokozni, nos, kérem szépen, téved, mert igenis lehet, méghozzá úgy, hogy az előadó elénekli (a közönséget is bevonva a végére) az angol énekes és dalszerző, George Ezra Budapest című dalát OneRepublic-os feldolgozásban, mely egyébként Ryan kedvenc dala is egyben. :) Jó érzés volt hallani tőle (még ha néhanapján néhányan nem így érezzük ;) ), hogy mennyire szerencsések vagyunk, hogy ebben a gyönyörű városban élhetünk. :) (Amúgy, azt olvastam a Neten, hogy Ryan gyerekkorában már járt Budapesten, csodálatos városként él az emlékeiben. :) Gyakran utaztak Csehszlovákiába, mert a felmenői onnan származnak, de Magyarországra csak egyszer hozták át a szülei.)
Végül, de semmiképpen sem utolsósorban említem meg azt a szerencsés leányzót, Orsit, akit Ryan a koncert vége felé (egész pontosan a ráadásban) felhívott a színpadra, hogy a kezébe adott iPad-del néhány perc erejéig élőben közvetítse a koncertet a világhálón keresztül! Meglepő módon, Ryan elénekelte Louis Armstrong What a Wonderful World című örök klasszikusát, talán ezzel is kifejezve a zenekar világról alkotott filozófiáját, majd visszatérve a saját dalokhoz, az If I Lose Myself-fel folytatódott az interkontinentális közvetítés, melyet egy karneváli hangulatot idéző dob kavalkád zárt, aranyszínű konfetti zápor kíséretében! :) Azt gondolom, többen szívesen lettünk volna Orsi helyében, hogy mi is közvetlen közelről tapasztalhassuk meg a OneRepublic-feelinget! :)
Remélhetőleg e "röpke" beszámolóból (is) kiderült, hogy fergeteges koncertben volt részünk! Mindezen élménnyel a lelkemben, nagyon-nagyon bántam volna, ha kihagyom ezt a bulit! :)
Jó érzés volt olvasni a srácok Instagram oldalán, hogy hasonló élményekben volt részük, s alig várják, hogy az új albummal visszatérhessenek hozzánk: onerepublic - Took this just now from Budapest Castle. Speechless. This city is nuts #Budapest #Hungary. Last night's show was incredible - we LOVE it here cannot wait to return with a new album.No aztán, valóban úgy legyen ám, mert mi is alig várjuk vissza őket! :)
Ezen eseményről bár, kissé megkésve - kb. egy hónappal ezelőtt - értesültem Szabó P. Szilveszter Facebook oldalán, de szerencsére, még sikerült rá jegyet vennem! A fellépők (kedvenceink) névsora - Janza Kata, Peller Anna, Bot Gábor, Csengeri Attila, Dolhai Attila, Egyházi Géza, Nagy Sándor, Peller Károly, Serbán Attila és Szabó P. Szilveszter - igencsak csábítónak tűnt, így más programunk nem lévén, majdhogynem magától értetődő volt, hogy ezen (is) ott a helyünk. ;) Amint az a szórólapon is olvasható, kedvenceink egy Jótékonysági Musical és Operett Gála keretében léptek fel, mely (mint azt megtudtuk) idén ötödik alkalommal került megrendezésre. A jótékonyság aGyógyító Energia Alapítvány támogatására történt, amikor is a Budapesti Operettszínház és a Madách Színház legnépszerűbb musical- és operett énekesei álltak a jó ügy mellé, mi nézők és hallgatók pedig, a gálára megvásárolt jegy árával járultunk hozzá az Alapítvány megsegítéséhez. :) A Gála helyszínéül a lenyűgöző Pesti Vigadó szolgált. Pollack Mihály tervei alapján 1833-ban nyílt meg a klasszicista stílusú Redoute, a mai Vigadó elődje. A Redoute az 1848–49-es forradalom és szabadságharcban is kiemelt szerepet kapott. 1849 májusában Hentzi osztrák generális Budáról szétlövette az épületet. Feszl Frigyes 1859-ben kapott tervezői megbízást, majd 1860 tavaszán építési engedélyt, így július 25-én megkezdődtek a bontási műveletek, majd szeptembertől az alapozás. Ünnepi bál keretében 1865. január 15-én avatták fel a romantikus stílusban újjáépült Pesti Vigadót.
A műsorban - mint azt a rendezvény címe is sejtetni engedte - ismert és kedvelt musical és operett dalok hangzottak el olyan darabokból, mint József (Börtöndal-Serbi), Az Operaház Fantomja 2. (Míg hangod újra fel nem zeng-Gabi), Rebecca (Rebecca-Anna/Kata), Notre Dame de Paris (Belle-Gabi/Géza/Csengusz; Katedrális-Géza), Jekyll & Hyde (Így fogadj el!-Géza/Kata), Mozart! (Árnyékdal-Serbi; Egyszerű út-Serbi/Szilveszter), Anna Karenina (Miért?-Szilveszter/Anna), Nyomorultak (Csillagok-Géza), Jézus Krisztus Szupersztár (Szupersztár-Serbi), Valahol Európában (A zene az kell-Csengusz); illetve Hegedűs a háztetőn (Ha én gazdag lennék-Sanyi), Koldusopera (Ha a cápa szája tátva-Csengusz), Marica grófnő (Hej, cigány!-Atuska; Ringó vállú-Karcsi/Kata), Csárdáskirálynő (Te rongyos élet-Sanyi/Anna; Jaj, cica!-Karcsi), Csókos asszony (Éjjel az omnibusz tetején-Karcsi/Anna); valamint egyéb dalok olyan legendás előadóktól, mint Cserháti Zsuzsa (Édes kisfiam-Kata) és Máté Péter(Egyszer véget ér-Csengusz), és olyan hírességektől, mint Josh Groban (Per Te-Gabi) és Jacques Brel(Kérlek, ne menj el-Szilveszter). Nagyon jó volt hallani ezeket a dalokat kedvenceinktől :) - gondolok itt elsősorban például,Szilveszterre, akit előadáson kívüli rendezvényen csak nagy ritkán láthatunk és hallhatunk, s hát, mióta hanyagoljuk az Operettszínház előadásait, az ő személyétől és játékától is megfosztjuk magunkat. :(Anna, Kata, Géza,Gabi, Serbi és Csengusz hozták a formájukat - szuperek voltak, mint mindig! :)Sanyi is változatlanul édes és aranyos - tervezzük őt további prózai szerepekben megnézni! ;) Karcsit eddig leginkább csak a TV-ből ismertem, de örültem, hogy ezúttal élőben is hallhattam őt. Az operettért annyira nem vagyok oda, de tőle (is) szívesen hallgatok operettet. Atuska totálisan meglepett a hangjával! :) Azt, hogy az elmúlt években ezért ő tett-e valami pluszt a rendszeres képzésen és gyakorláson túl, nem tudom, de egy beérett hangot hallottam, tele erővel és energiával, amelyet ezelőtt hallva, az én fülem nem tapasztalt! ;) A fellépők között volt olvasható Abbe Lewisneve is. Abbe öt éve jött Magyarországra Amerikából, dalszerzéssel és énekléssel foglalkozik. Kicsit tartott ugyan, a tehetségkutatóktól, mégis jelentkezett az egyikbe, s így a Rising Starból ismerhettük meg őt és zenei világát egy kicsit közelebbről. :)
Eltelt két hónap, ami a kulturális programjainkat tekintve azt jelenti, hogy ismét sor került egy újabb Musical Pluszra, sorrendben a 48.-ra. Mint mindig, most is kedvelt és szívesen látott fellépők jöttek el, de ezúttal MÁZS részvétele külön öröm volt számomra. Egyrészről, mert 2008. február óta, amióta MP-ra járunk, Árpi nem lépett fel a műsorban, másrészről pedig, amióta nem járunk Mozart!-ra ;), illetve az Operettszínházba, azóta nem sűrűn láttuk-hallottuk őt. Legutóbb a tavalyi április 25-i születésnapi koncertjén élvezhettük a hangját és a személyét. Szóval, számomra ő most csemege volt! ;) A Mozart! dalokat élvezet volt tőle hallani, ahogyan András dalát a Menyasszonytáncból, vagy a Katedrálist A párizsi Notre Dame-ból. :) A további fellépők között volt Andrádi Zsanett, Mahó Andrea, Bot Gábor, Hanczár György, Pásztor Ádám és Veréb Tamás. Bot Gabi nagy-nagy örömünkre újra énekelt operát (Bajazzo), és aranyos volt tőle (és egyáltalán nem önlejárató!) az Alul semmi c. musical Csődörének dala. :) Gyuri ismét szenzációsakat énekelt! A Himnusz a Sakk-ból, Maria a West Side Storyból, vagy a Time to say goodbye-duett Mahócskával - egyszerűen elképesztő, amit Gyuri a hangjával művel! :) Ádám 2009-ben már volt MP-on, amikor is azt írtam róla, hogy fiatal kora ellenére hangja már komoly erők birtokában van. Nos, ezt a véleményemet csak megerősíthetem, sőt... Alfrédként (Vámpírok bálja) mindig is éreztem azt a bizonyos erőt és magabiztosságot a hangjában, de igazából most eszméltem rá, mennyire jól énekel! Sárdy János Rózsalevél c. örökzöldje gyönyörűen szólt tőle, az Ördögi tánc Zsakival pedig nagyon ördögi lett! ;) Tomi visszatérő fellépője a MP-nak, ha úgy tetszik, előttünk (is) nőtt fel, vált érett énekessé és színésszé. Bár, mi még nem láttuk őt egész estés darabban játszani, de a ma délután elénekelt dalokon keresztül is meg-megcsillant személyében, a hangjában és a színészi játékában rejlő tehetség! 2010-től William (Robin Hood), Kálmán (Szegény gazdagok), Ashley (Elfújta a szél) és Rómeó (Rómeó és Júlia) után Mozart (Mozart!) és Chris (Miss Saigon) - azt gondolom, ez a szerepnévsor önmagáért beszél! :)
1. MÁZS: Művész (Fame) 2. Ádám: Bíró dala (Sakk) 3. Tomi: She's out of my life (Michael Jackson) 4. Mahócska: Who wants to live forever (Queen) 5. Zsaki-Gabi: Szeret mind, ki ismer (Mozart!) 6. Gyuri: Himnusz (Sakk) 7. MÁZS: Katedrális (Notre Dame de Paris) 8. Ádám: Fezziwig dala (Isten pénze) 9. Mahócska-Tomi: Szóló szaxofon (Jekyll & Hyde) 10. Gabi: ??? (Alul semmi) 11. Gyuri: Maria (West Side Story) 12. MÁZS-Tomi: A zene az vagyok én (Mozart!) 13. Ádám: Üres szék, üres asztal (Nyomorultak) 14. Mahócska-Gyuri: Time to say goodbye (Sarah Brightman - Andrea Bocelli) 15. Gabi: Vesti la giubba (Bajazzo) 16. Zsaki: Az már nem én lennék (Elisabeth) 1. Zsaki-Ádám: Ördögi tánc (Jekyll & Hyde) 2. Mahócska-Gabi: Tonight (West Side Story) 3. Tomi: Miért nem fogadsz el engem? (Mozart!) 4. MÁZS: András dala (Menyasszonytánc) 5. Ádám: Rózsalevél (Sárdy János) 6. Gabi: Ima (A Vörös Pimpernel) 7. Zsaki-MÁZS: Értem születtél (Rudolf) 8. Mahócska: Hijo de la Luna (Sarah Brightman) 9. Gyuri: Távol a cél (Herkules) 10. Gabi: Vándor (saját dal) 11. Zsaki-Tomi: ??? (Robin Hood) 12. Mahócska: Várj még (saját dal) 13. Gyuri: Going home (Anthony Dvořak) 14. MÁZS: Táncolj! (saját dal) 15. Ádám: Jajj, cica (Csárdáskirálynő) 16. Zsaki: Forog a tánc (Mozart!) 17. MÁZS-Tomi: Nincs más út, csak az Isten útja (István, a király) 18. Finálé: A holnap hídja (Rudolf)
A következő, június 21-én sorra kerülő Musical Pluszra már a szünetben megvettük a jegyeket, hogy biztosítsuk helyünket az ugyancsak kedvenceket felsorakoztató délutánra: Serbán Attila :), Egyházi Géza :), Posta Victor :), Janza Kata, Vágó Bernadett, Polyák Lilla.
Mindig is érdekelt a szinkronkészítés - úgy technikailag, mint színészileg. Fogékony, de még inkább érzékeny vagyok a szinkronhangokra - elsősorban a férfi szinkronhangokra. Örök nagy kedvencem, Selmeczi Roland hangját ma már inkább csak az égiek élvezhetik.:( Számomra nagyon fontos, ha úgy tetszik, alapvető szempont, hogy az ismert külföldi színésznek szinkronhangot kölcsönző magyar hang, ha már egyszer megszoktam, lehetőség szerint, ne változzon, és igenis, erre figyeljenek oda a szinkronrendezők, és amikor csak lehet, kövessenek el mindent, hogy pl. Jennifer Anistont Kökényessy Ági, Pierce Brosnant Kautzky Armand, George Clooney-t Szabó Sipos Barnabás, Bruce Willist Dörner György, Nicholas Cage-t Józsa Imre, Leonardo di Capriót Hevér Gábor stb. szinkronizáljon, mert igenis "illúzió romboló", ha nem a megszokott magyar hangján szólaltatják meg őket. :( A magyar szinkron idén ünnepli 80. születésnapját, ami szerintem, elismerésre méltó, mert úgy gondolom, szenzációsan jó színészeink vannak, akik kiválóan szinkronizálnak, sőt, többünk véleménye szerint, élvezetesebb film a szinkronhanggal, mint az eredeti nyelven megszólaló színésszel!? Mindezek ellenére szomorúan olvastam, hogy "bajban van a magyar hang"?! Bizonyára a "hangok" iránti érdeklődésem is magyarázata annak, hogy azonnal felfigyeltem a Port.hu színházi ajánlójában egyik nagyon kedvelt és nagy népszerűségnek örvendő kiváló magyar színészünk, Kautzky Armand rendezésében színpadra állítottHangemberek című keserédes film-színházra, melyet az ugyancsak ismert és kedvelt színész és szinkronhang, Imre István ötlete nyomán Albert Péter kortárs szerző és színművész írt, aki maga is több mint 300 filmben szinkronizált az elmúlt két évtizedben. Amint az a színház honlapján olvasható, "a Hangemberek a szinkronstúdiók édesbús, kulisszatitkos, sok humorral, (ön)iróniával és anomáliákkal egyaránt tarkított, rendszerváltás utáni világát tárja a bennfentessé avatott nagyérdemű elé, szívbemarkoló tanulságokkal és társadalomkritikai áthallásokkal". A témát elolvasva én máris kedvet éreztem e darab megnézéséhez, Kautzky Armand rendezése és szereplése ugyancsak vonzó szempont volt, amely elhatározásomban a további szereplők is csak megerősítettek. Cilivel konzultálva és egyeztetve gyors elhatározásra jutottunk, s azonnal intézkedtem jegyvásárlás ügyben. Bár, már hivatalosan a tavasz évszakába léptünk, az egyelőre nehezen távozó tél ezt mintha nem igazán akarná tudomásul venni, s még próbára teszi a türelmünket, ennek ellenére egész tűrhető időjárásban volt részünk. Az előadás az Újszínház Bubik István Stúdiószínpadán került bemutatásra, amelynek megtalálása némi gondot okozott, de egy rövid bolyongás után rátaláltunk a stúdiószínpad bejáratára. A helyfoglalás érkezési sorrendben történt, s bár, mi az utolsók között léptünk a nézőtérre, jó helyre sikerült leülnünk, ahonnan kiválóan láttunk mindent a színpadon történtekből. :) Amint azt már fentebb is írtam, a darab egy történeten keresztül meséli el a magyar szinkronstúdiók világának elmúlt 25 évét, annak minden örömével és keserűségével. A bajban lévő magyar szinkronról korábban olvasott cikk mondatai szinte mindegyike visszaköszönt a színpadi dialógusokból. Nagyon tisztán és világosan nyomon lehetett követni a "változások szelét". :) Azt gondolom, a darab hitelességéhez nagyban hozzájárult, hogy maguktól a "szinkron sztárok"-tól, azaz a méltán népszerű és kedvelt (szinkron)színészeink - Kautzky Armand, Kökényessy Ági, Lux Ádám, Mihályi Győző, Szabó Sipos Barnabás - szájából hangzottak el azon mondatok, amelyek - adott esetben - napjainkban is elhangzanak a különböző szinkronstúdiókban. :( Mindkettőnknek nagyon tetszett az előadás! Magamat tekintve, ugyan, nem tudtam, mire számítsak a darab kapcsán, de miután a téma nagyon érdekel, így biztos voltam benne, hogy nagy csalódás nem fog érni; Cilit tekintve pedig, örültem, hogy ugyancsak élvezte az előadást, annak ellenére, hogy alapvetően nem annyira érzékeny a (szinkron)hangokra, illetve a magyar szinkronra, mint ügyre. :)
Azt gondolom, nem árulok el nagy titkot, hogy nagyon-nagyon vártuk a délután 4 órakor kezdődő Egyházi Géza Plusz - Valentin napi élőzenés koncertet! :) Én konkrétan a 2011. január 20-i elmaradt koncert óta vártam, hogy valamilyen szervezés keretében mindez pótlásra, illetve megrendezésre kerüljön. Örülök, hogy Mary megtette ezt a lépést - úgy érzem, sokunk nagy-nagy örömére! :) Cilivel a Kőrösi felé menet találkoztunk, szerencsére, a legnagyobb rendben és időben érkezett meg a vonattal. A viszonylag késői jegyvásárlás ellenére kitűnő helyre (a 11.sor közepére) sikerült jegyet váltanunk - tökéletes rálátásunk volt a színpadra. :) A program kezdeti perceiben megtudtuk Gézától, hogy a kezdési időpontot nagyon gondosan, mértani pontossággal helyezték el a napban, merthogy tulajdonképpen a szervezetünk étkezés utáni emésztésre fordított energiájából fakadó álmosság érzet ilyenkor már elmúlóban van, a normális esti lefekvés előtti fáradtság okozta álmosság érzet pedig még nincs jelen. Ennek értelmében tehát, Géza senkit sem szeretett volna meglátni szuszókálni, hiszen, drága pénzért jegyeket vásároltunk, aludni pedig, otthon is lehet... arról nem beszélve, hogy milyen híre lenne annak, hogy Egyházi Géza koncertjén tömeges alvások voltak!? ;) Nos, hát, hasonló humorral kellőképpen átitatott és fűszerezett műsorlevezetésben volt részünk, amely abszolút nem áll távol Gézától, sőt mi több, Krolock grófunk kreatív eszperente nyelvtudását ;) is megcsillantotta! :) A műsorpalettán szerepeltek dalok nagy klasszikusoktól (pl. Tom Jones, Máté Péter, Elvis Presley), mai kedvencektől (pl. Josh Groban), kedvelt musicalekből (pl. El nem múló vágy - Vámpírok bálja,Katedrális - Notre Dame de Paris), Géza saját (Infinity) lemezéről, s természetesen, Valentin nap kapcsán, a szerelmes dalok sem hiányozhattak (pl. Zeffirelli: Rómeó és Júlia c. film főcímdala, Igazából szerelem c. film betétdala). :) Ahogyan az a szórólapon is olvasható volt, két vendégfellépő - Janza Kata és Szomor György - színesítette a műsort. Kata elárulta, hogy két olyan zenész kollégája van, akiknek szívesen mond igent a koncertmeghívásukra - az egyikük Egyházi Géza! :) Kata elénekelte Cserháti Zsuzsa Kicsi, gyere velem rózsát szedni című slágerét, majd (ugyancsak) hatalmas sikerrel duetteztek Gézával a Hogyha kell egy tánc (Elisabeth), a Belehalok (Grease) és a Holnap hajnalig (Szép nyári nap) című dalokkal! :) Gyuriszereplésének nagyon örültem - egyrészt, mert már nagyon régen láttam és hallottam őt, másrészt, mert nagyon szeretem a hangját! :) Sajnos, Gyuri mindössze csak két dalt hozott el nekünk (Szeretned kell, míg élek / Love of my life - Queen, Elmegyek - Máté Péter), de azokat szenzációsan adta elő. :) Miután Gézától megtudtuk, hogy Gyuri főszerepet játszik a Győri Nemzeti Színház Jézus Krisztus Szupersztár musicaljében, Cilivel elgondolkod(t)unk, hogy egy hosszú hétvége keretében elutazunk és megnézzük Gyurit Jézusként! :) Még egy vendégfellépője volt a műsornak, akinek a neve sem a szórólapon, sem a plakátokon nem szerepelt, mert vendégszereplése csak később realizálódott; de Géza, amikor csak teheti, meghívja és favorizálja őt, mert nagyon tehetségesnek tartja - ő pedig nem más, mint Szemerédi Bernadett, akivel közösen elénekelték Géza lemezéről a Holnapután című dalt. :) Amint azt fentebb említettem, élőzenés koncertben volt részünk, s az Ötödik elem névre hallgató zenekar szolgáltatta a zenét. A zenekart két vokalista lány - Ambrus Rita és Farkas Zsófi - egészítette ki, akik önállóan is énekeltek nekünk, mégpedig Whitney Houston & Mariah Carey When you believe című dalát. :) Nagyszerűen éreztük magunkat ezen a délutáni koncerten, kiválóan szórakoztunk, mégis... ha őszinte akarok lenni, akkor nekem sokkal jobban bejönnek Géza nagyívű, igazán magas színvonalú hangot igénylő éneklései, mint az ún. könnyedebb műfajú dalok. Igaz, Géza humora sem mindennapi, amelyre mindenkor és mindenhol abszolút vevő vagyok! :) A szünetben sikerült jegyet vennünk a következő - április 12-i - MusicalPlusz 48.-ra, így biztosítva helyünket az ugyancsak csábító fellépőket felsorakoztató élményteli musical délutánra - többek között - Bot Gabi, Hanczár György és MÁZs társaságában! :) Tudom, elfogult vagyok, de MÁZs-nak különösen örülök! ;)
Amikor tavaly márciusban megnéztük azExperiDance Szenvedélyem, Velencecímű produkcióját, tudtam, hogy én ezt mihamarabb újra látni szeretném. December elején megnéztem a RaM Colosseum honlapjána lehetőségeket, s örömmel láttam, hogy január 9-én ez a produkció lesz műsoron. Tovább kattintva a jegyvásárlásra, valamiféle jelnek tekintettem, hogy a már csak egy-egy elszórt üres helyen kívül, mindössze egyetlen két, egymás mellé szóló hely kínálta magát! Mintha csak ránk várt volna ez a két szék a nézőtér 3. sorának (szinte) közepén! :) S ha már várt, mi éltünk a lehetőséggel, mentünk és újra megnéztük ezt a hihetetlenül látványos, szenzációs előadást! Olyannyira magával ragadó a produkció minden egyes pillanata, hogy csak akkor eszmélsz fel, hogy véget ért az előadás, amikor a táncosok meghajolnak és a közönség hosszasan tapsolni kezd. :) Már-már gyanúsan az volt az érzésünk, hogy egy-két jelenet kimaradt, olyan hamar eltelt az idő! :( Eddig minden látott ExperiDance-produkció nagyon-nagyon tetszett, de ez a Szenvedélyem, Velencenálam mindent visz! Ahogyan azt amárciusi előadás kapcsán írtam: fülbemászó zenék, ötletes díszletek a rávetített képekkel és fényekkel kombinálva, csodaszép jelmezek, és hát, lenyűgözően ügyes táncosok! :) Abból a szempontból nagyon jó volt a 3. sor, hogy még közelebbről láttuk a táncosok arcát, gesztusait és mozdulatait, de szerintem, a totális összkép kicsit távolabbról még egységesebb, még látványosabb! :) Az előadás Tamburino színre lépésével kezdődik, aki a nézőtérről "keveredik fel" a színpadra, csak előtte "átpasszírozza" magát a nézőtér egyik oldaláról a másikra, miközben felállít egy (hölgy)nézőt, hogy a helyére ülhessen, hogy ott pár pillanatig megpihenhessen! Nos, azért is ültünk jó helyen, mert pl. ez a jelenet pontosan előttünk zajlott le! :) Azt is kiszúrtam, hogy kedvenc táncosom, Újszászi András, levágatta a haját... jól nézett ki! ;) Amárciusi beszámolómhozképest csak ismételni tudom magam... Nagyon jó volt látni a táncosok arcán a mosolyt, függetlenül attól, hogy "könnyedebb" avagy nagy koncentrálást kívánó, akrobatikus mozdulatokkal kápráztattak el minket! :) A lenyűgözés ezúttal sem maradt el! Úgy érzem, nem most láttam utoljára ezt a produkciót! ;)