Zuglóban átszálltunk a vonatról a 7-es buszra. Nem tűnt jó választásnak ez az út, ugyanis a Keletit elhagyva dugóba kerültünk. Kicsit aggódni kezdtünk, hogy hiába indultunk el időben, még a végén elkésünk a színházból, amikor is pár méter után "kitisztult" a helyzet. Aggodalmunkat az is fokozta, hogy ismét szemerkélni kezdett az eső, s naná, hogy kényelmességből az esernyőket otthon hagytuk. A Ferenciek terén szálltunk le, s bár az eső még ekkor is szemerkélt, a házak ereszeinek védelme alatt néhány méter után beléptünk a Petőfi Sándor utca elején található Katona József Színház előterébe. Először jártam ebben a színházban, így nem ismertem a járást, ezért már a gyors terepszemle során is egyik impulzus ért a másik után. Alig töltöttünk el pár percet, érezhető volt, hogy ez a színház más, mint a többi színház, amelyben ez idáig megfordultunk. Elsőként például, a szabadon látszódó szellőző csövek mutattak szokatlan látványt, majd a csak látszólag félkész falfestésről kellett tudomásul vennünk, hogy az is egy tudatos koncepció. Ezen furcsaságok ellensúlyozásaképpen azonban kiszúrtam egy nagyon kedves kis üzletet, amelyben jópofa KJ-s relikviákat, valamint irodalmi könyveket lehet vásárolni. Hosszasan elnézelődhettünk volna, de úgy gondoltuk, előbb intézzük el a ruhatárat, s majd az előadás kezdetéig még rendelkezésre álló időben tovább nézelődünk a boltban. Cili ekkorra már ki is szúrta, merre jelezte a felirat a ruhatárat. Egy alagsorba kellett lemennünk, ahol egy újabb érdekesség fogadott bennünket. Nem a hagyományos értelemben működő ruhatárral találtuk szembe magunkat, hanem, mint például a gyógyfürdőkben vagy uszodákban szokás, mi magunk tehettük be a kabátunkat számozott öltözőszekrénybe, amely bezárása után a kulcsot szépen magunkhoz vettük. Nagyon tetszett nekünk ez a megoldás.
Visszasétálva a színházterembe, elfogtuk helyünket a nézőtér 4. sorában. Helyválasztásunk tökéletesnek bizonyult, mert mindent nagyon jól és kényelmesen láttunk, ami a színpadon történt. Az előadás során azt is megállapítottuk, hogy a 3. sornál előrébb nem feltétlenül érdemes jegyet venni, mert kicsit kényelmetlenül felfelé kell nézni a színpadra, legfőképpen, ha a színészek a színpad előterében tartózkodnak.
Sem a darabról, sem annak szerzőjéről nem voltak ismereteink. Elsősorban Nagy Ervin szereplése, másodsorban a komédiának ígérkező történet sugallta, hogy nézzük meg a darabot.
Ion Luca Caragiale (1852-1912) a XIX. század végi román irodalom kiemelkedő alakja volt. A Farsangot 1885-ben írta, amely Bukarest külvárosában, a Mahalában játszódik, és egy szerelmi ötszög története. Adott egy borbélyüzlet tulajdonosa, Misu (Újlaki Dénes), aki két nőnek, Didinának (Jordán Adél) és Micának (Pálmai Anna) is csapja a szelet. A högyek férjei: a valamikori rendőrtiszt, Bóbitás (Nagy Ervin) és Makhosz (Lengyel Ferenc) apró bűnjelekből (fodrászbérlet+szerelmeslevél) rájönnek aráik félrelépésére, amit sürgősen tisztázni szeretnének magával, Misuval. Misu azonban a legritkább esetben tartózkodik az üzletben, legfőképpen akkor nem, amikor ilyen életbevágóan fontos kérdésben keresik őt meg. A heves érdeklődőket Misu segédje, Dodó (Kocsis Gergely) igyekszik leszerelni, s rávenni őket, hogy egy későbbi időpontban próbálkozzanak újra. A történések előrehaladtával, és persze, bonyolódásával már nem csak a férjek kívánnak tiszta vizet önteni a pohárba, hanem a szeretők is kérdőre vonnák a nőcsábászt. Mindezen problémák tisztázására legalkalmasabb helyszínnek a farsangi mulatság ígérkezik, ahol mindnyájan jelmezt öltenek, később egyesek jelmezt is cserélnek, s így mindenki mást kerget, mint akit kergetni szeretne. Ebből adódóan elsőként a Pincért (Dankó István) gyanúsítják meg a tettekkel, aki az egyedüli, aki aznap este nem jelmezben pincér, hanem valóban az, és persze, hogy a történetbe időközben bekapcsolódó ártatlan, mindössze a fogát fájlaló (adóhivatali) Gyakornok (Tasnádi Bence) kapja szeme közé a Misunak szánt vitriolt; illetve a vége felé megjelenő Rendőrbiztos (Vajdai Vilmos) úgy vezeti le a nyomozást, hogy mindenki sértetlenül és legfőképpen büntetlenül távozik.
Kezdetben az előadás szokatlan volt, a szereplők játéka pedig, furcsának tűnt. A félreértések sorozata ellenére ez nem egy hagyományos értelemben vett felhőtlen vígjáték, s bár, több vicces helyzet is adódik, inkább egy keserű vígjátékról van szó. A szereplők által megformált figurák sem feltétlenül azok a szerethető fajták, inkább amolyan groteszkek. Miután azonban helyére tettem magamban a dolgokat, és ráhangolódtam a rendezői elképzelésre, máris minden rendben volt, s az eleinte kissé furcsa előadás, rögtön értelmet nyert. Utólag olvastam is a színház weboldalán, hogy elsősorban a "kísérletező, az újdonságok irányában nyitott" műveknek adnak helyet.
Az előadás - (egy újabb) szokatlan módon - három felvonásos volt. Az 1. és a 3. felvonás a borbélyüzletben játszódik, csak a 3. felvonásban a "bal és a jobb oldal felcserélődik" (ez a darabban is elhangzik), míg a 2. felvonás a farsangot idézi.
Az előadás szereplőinek többségét még nem láttuk színpadon. Nagy Ervint eddig csak "jól öltözött" szerepekben láttam, amelyekben természetesen mindenkor jóképűen mutatott, no de ez alkalommal a felemás hosszú, kék tréningnadrág, lyukas pulóver és bojtos sapka nem mindennapi látvány volt, nem beszélve az albínó üvegszemről. Elképesztően festett, de a színészi alakítása így is fergeteges volt. Tehetséges színész lévén, nem voltak kétségeim a figura tökéletes megformálást illetően, mégis szenzációsat alakított Bóbitásként. :)
Ervin után Tasnádi Bence vált a kedvencünkké. A fiatalember 2012-ben (tehát tavaly) végzett a Színművészeti Egyetemen, de olyan elképesztő könnyedséggel és tehetséggel játszotta a Gyakornok szerepét, hogy az valami fantasztikus! Ő ugyan nem része a szerelmi ötszögnek, de szinte mindegyik szereplővel dolga akad. Élmény volt nézni a játékát, különösen emlékezetes a farsangi jelenetben látható részeg udvarlási kísérlete. :)
Tetszett a Dodót alakító Kocsis Gergely játéka, ahogyan a Pincért alakító Dankó István is, aki leginkább a farsangi felvonásban remekel. :)
Pálmai Anna szimpatikus volt színésznőként (megnézném őt más darabban is), de kicsit nehéz elhinni, hogy Mica ágról szakadt, esetlen külsején megakadjon az erősebbik nem szeme?! Ugyanígy hihetetlennek tűnt, hogy a szívtipró Misu Újlaki Dénes külsejével csavarja el a hölgyek fejét és szívét?!
A végletekig balkáni feelinget idéző díszletek és jelmezek (Mica farsangi jelmeze igen ötletes volt) is nagyon tetszettek. Az előbbi Gothár Péter, míg az utóbbi Bujdosó Nóra munkája. Tökéletesen illettek a szerény és szegényes figurák a lepukkant és kopottas, mégis sajátos hangulatú borbélyüzletbe, amelyet a darabban "látványszalon" néven emlegetnek. :)
A szokatlansága ellenére nekem tetszett az előadás. Volt valami különös hangulata, ami nagyon bejött. :)
Utólag elolvastam a színház oldalán összegyűjtött kritikát, és meglepetten, mi több döbbenten olvastam a sok negatív, elmarasztaló és lehúzó véleményt a darab rendezésével, a szereplők játékával, valamint a díszlet és a jelmezek kinézetével kapcsolatban. Aki úgy dönt, hogy mindezek ellenére megnézné az előadást, az siessen, mert a színház május 3-án játssza utolsó alkalommal a darabot. :(
Farsang
2013.04.12. 19:00
Címkék: nagy ervin tasnádi bence
Szólj hozzá!
Bolond (Musical) Plusz (27.)
2013.04.07. 14:00

A műsort a "két Nagy" - Bazsi és Sanyi - vezette. Sanyiról már tudtam, hogy jó nagy adag humor szorult belé (hm, jóval nagyobb, mint énekhangból - jaj, milyen gonosz vagyok, pedig a Volt egszer egy csapat óta nagyon szeretem őt), de Bazsi meglepett a humorával! A pár évvel ezelőtti MP-délutánon valahogy ez nem mutatkozott meg... Sanyi részvételének nagyon örültem, mert ha valamelyik MusicalPlusz rendezvényen ott a helye, akkor feltétlenül ez a mostani volt az. Nem is okozott csalódást. Elmesélt két történetet (Gyuri által előadott Il Divo-dal kapcsán), amikor is az egyik szórakozó helyen megszólította őt egy lány, hogy "Figyelj, te nem abban az "Ál Divóban" énekelsz?, míg a másik történet ugyanezen a szórakozó helyen (ahova Sanyi ezek után többet nem is ment), szintén egy lány szólította meg: "- Figyelj, valahonnan ismerlek, nem? - Nos... színész vagyok. - Ja, akkor nem. :) Bazsival előadott Hofi-Koós-féle Macskaduett édesen kandúros volt. :)
Géza is hozta a tőle ismert poénos figurát, amelyet hol egy dalban, hol egy gesztusban, hol egy dal előtti viccben csillantott meg, mint például, a Hofi-féle lazítós szám előtti "sasmadaras" vicc! :)
Gyuri, édes, felmentést kért a bolondozásból, mert mint elmondta, ő kérdőjeles fellépője volt a délutánnak, ezért sok mindenfélével készült, de nem feltétlenül viccesekkel. Azt gondolom, a felmentést mindannyian zokszó nélkül megadtuk neki, mert olyan meglepetést hozott nekünk, amitől tátva maradt a szánk! Feltehetőleg megirigyelte Bot Gabi "kísérleteinek" sikerét, s ő is hozott egy operát (Donizetti), amelyet mikrofon nélkül, puszta zongorakísérettel adott elő. Nincsenek szavak, milyen csodálatosan énekelte el! Döbbenet, hogy ebből a vékony srácból ilyen fergeteges hangerő és hangszín jöjjön ki! Elképesztő! Fantasztikus! No, de azért a Serbivel előadott "komolyabb" verziója Macskaduett sem volt semmi, ahogyan a Bazsival elénekelt Máté Péter dal is kellő bolondozást tartalmazott. :)
Serbicica önmagához képest meglehetősen visszafogott volt... Kellőképpen meg is lepett, de... nagyon értékeltem is... Ha Serbi olvasná e sorokat, bizonyára neheztelne rám emiatt, pedig, nagyon szeretem őt, de nekem így - visszafogottabban - sokkalta jobban tetszett! Cuki kis miáuk voltak Gyurival, no és a Queen-dalok is élvezetesebbek voltak e hangerőn! :) Puszi, Serbi! :)
Victor a L'élek című zenés estjének repertoárjából több dalt is előadott (saját maga általi) zongorakísérettel, s a pályafutását is meghatározó Space Dreamből is végre énekelt nekünk egy kis ízelítőt. Örültem, hogy a zenés est két lendületes zongoraszámát is elhozta... ezek nagyon-nagyon tetsze(tt)nek! :)
Soma meglepett kiváló hangjával, bár, ha a PS alkalmasnak találta Krolock gróf szerepére, az azért mindezt sejtetni engedte. Szépen énekelte el az El nem múló vágyat, ám azonban, ha őszinte akarok lenni, akkor néhol (nagyon minimálisan) kihallottam az operettes hangképzést, amivel nincs semmi probléma, csak nekem nem annyira tetszik.
A színpadi díszlet ezúttal is nagyon helyes és kedves volt. Egy gömbölyded rózsaszín Malacka mindenki kedvencévé vált - a fiúk vele, illetve neki énekelték dalaikat, a szünetben pedig, a nézők előszeretettel fotózkodtak vele. :)
Jól éreztem magam, hiszen, kedvencek sora szórakoztatott bennünket, s nagyon tetszett ez a "férfi kiadás"... de...hogy egy kicsit kukacoskodjak... én még több vicces dalt, számot és jelenetet vártam ezen a "bolond" délutánon. :)
Oké, nem telhetetlenkedem, mert tényleg nagyon-nagyon jól éreztem magam! :)
S végül következzenek az elhangzott dalok listája:
01. Géza: Pincér-rock (Kern András)
02. Bazsi-Serbi: Történelmi lecke császárfiúknak (Sztárcsinálók)
03. Gyuri: Somewhere (Il Divo)
04. Victor: Dreams are not real (Space Dream)
05. Géza-Soma: Gyűlölet (Rómeó és Júlia)
06. Sanyi: Pálinka-dal (Magna Cum Laude)
07. Bazsi: Lángolj! (A Vörös Pimpernel)
08. Soma: El nem múló vágy (Vámpírok bálja)
09. Gyuri: Una furtiva lagrima / Titkolt könnycsepp (Donizetti: L'elisir d'amore / Szerelmi bájital)
10. Bazsi: Mama szól (???)
11. Sanyi-Victor: Thomas Mann üdvözlése (Én, József Attila)
12. Soma: Csillagok (Nyomorultak)
13. Gyuri-Serbi: Macskaduett (Rossini "komoly" verzió)
14. Géza-Sanyi: Én vagyok a király! (Diótörő és Egérkirály)
15. Mészáros József: saját szerzemény zongorán
16. Géza: Próbálj meg lazítani! (Hofi Géza)
01. Bazsi-Gyuri: Zene nélkül mit érek én (Máté Péter)
02. Sanyi: Tyrone rap (Fame)
03. Victor: A szerelemnek múlnia kell (Zorán)
04. Géza-Serbi: Szóban forgó dal (Spamalot)
05. Sanyi: Egy arc (Producerek)
06. Soma: Forog a tánc (Mozart!)
07. Victor: You are my world (The Communards dalának feldolgozása)
08. Sanyi-Bazsi: Macskaduett (Hofi-Koós "komolytalan" verzió)
09. Serbi: Crazy Little Thing Called Love (Queen)
10. Gyuri: To Where You Are (Josh Groban)
11. Soma: Meghalni oly morbid (Vámpírok bálja)
12. Mészáros József: ???
13. Géza: Bordal (Hegedűs a háztetőn)
14. Sanyi: Ha én gazdag lennék (Hegedűs a háztetőn)
15. Victor: ???
16. Serbi: I want to break free (Queen)
17. Finálé: Legyen valami! (Hooligans)
Címkék: nagy sanyi nagy balázs ü:egyházi géza ü:posta victor ü:serbán attila ü:mihálka györgy langer soma
Szólj hozzá!
ESŐEMBER RAIN MAN
2013.03.28. 20:00
A tavaly novemberben látott és nagyon tetszett Kramer kontra Kramer előadás után, no meg Andrea szorgalmazott javaslatának köszönhetően, hogy ezt az előadást is nézzük meg, izgatottan és kíváncsian vártuk a Belvárosi Színház Esőember című darabját. Az előadást megelőző napokban sikerült megnéznem az 1988-ban készült filmet - egy kicsit szerettem volna felfrissíteni a Barry Morrow által írt történetet, mert már nem sok mindenre emlékeztem. A Barry Levinson által rendezett filmben Tom Cruise játszotta Charlie Babbitt szerepét. Tom még ekkor is nagyon fiatal volt (24 éves), de nagyon jól hozta a pénzéhes testvérből szépen átformálódó szerető és gondoskodó testvér figuráját. (Kár, hogy a szcientológia intézménye ilyen hatással volt rá, és az utóbbi időkben inkább negatív híreket hallottunk róla és nem a filmsikereiről számoltak be.) A megformálásért Oscar-díjat kapott Dustin Hoffman szenzációsan alakította az autista Raymondot, aki értelmi fogyatékossága ellenére, illetve épp az által fejlesztette észrevétlenül öccse, Charlie személyiségét a helyes irányba. No, de itt az ideje, hogy a majd 25 évvel későbbi színházi változatról beszéljek, ami hasonló élményeket tartogatott.
Nem voltak kétségeim, hogy Nagy Ervin, mint Charlie és Kulka János, mint Raymond is elképesztő alakítást nyújtanak majd, de az előadás még ennél is nagyszerűbb volt. A frissen látott filmélménytől kicsit nehezen tudok elvonatkoztatni, mégsem összehasonlítani szeretném a filmet a színházi darabbal, inkább csak megállapítani, hogy egy-egy esemény kicsit másképpen lett megoldva a darabban, illetve Raymond figurája valamivel talán viccesebbre lett véve, és mintha a kommunikációs készsége is fejlettebb lett volna a színházi változatban. Utólag olvastam egy interjút Ervinnel, amelyben elmondja, hogy ez egy tudatos elképzelés volt.
Kulka Jánost most láttam először színpadon. Egy-két mozdulat, gesztus vagy szóhasználat átvétele a filmbeli Raymondtól elengedhetetlen volt, mégis alakítása tökéletes és maximálisan egyedi volt, miképpen Nagy Erviné is, aki a filmből talán csak Charlie nagyképű, önmagával törődő stílusát vette át, de a gesztusai, a mozdulatai, a habitusa ugyancsak egyedi volt. Nagyon tetszett a kettejük közötti összhang is, amely – még ha ellentmondónak is tűnik - kezdetben az egyikük undoksága és a másikuk sérelmei között, majd később mint két (a maguk módján) szerető testvér egymás iránti aggódása és figyelme között volt jelen. A megformált karakter mellett a két színész között is érezhető volt eme bizonyos összhang, amelyet olyan elcsípett helyes pillanatok is bizonyítottak, amikor is a két színész maga is megmosolyogta a másik alakítását. Ervint nagyon kedvelem, és szerepeljen akár filmben, akár színdarabban, játékával mindig levesz a lábamról. Nem tudok szó nélkül elmenni Charlie "tánctanítós" jelenete mellett, amikor is egy laza kis koreográfiát próbál megtanítani Raymondnak... Ervin ezt tündérien adta elő! :) Andrea említett egy darabot Musik, Musikk, Musique címmel, amely a Katona József Színházban megy, és amelyben Ervin - másokkal egyetemben - énekes-táncos szerepet játszik. Azonnal felkeltette az érdeklődésünket az előadás, már csak azért is, mert a Csókol Anyád! című vidámságban fül- és szemtanúi voltunk Ervin kitűnő hangjának! (Zárójelben jegyzem meg, hogy a május 5-iki előadásra már jegyet is váltottunk!)
Visszatérve azonban a ma este látott Esőemberre... A színdarab egy-két modernitást is bevetett, mint például a mobiltelefon használatát (Charlie a filmben, hol utcai telefonfülkékből, hol a szállodai telefonokról telefonál), valamint a darabban elhangzó "szaftos kötőszavak" is (amely a filmben talán egyszer sem hangzik el) a maiságot hivatottak jelképezni. Nagy Ervin közvetve erről is szót ejt a már fentebb említett interjúban, miszerint sokkal felgyorsultabb világban élünk ma, mint húsz évvel ezelőtt, amelyben egyre intenzívebben érnek bennünket a különböző emberi és technikai hatások.
Cseh Juditot, aki Charlie barátnőjét játssza, örömmel láttam viszont a Kramer kontra Kramer Thelmája után. Tetszett, ahogyan megformálta Susanne-t. :)
A színpadi díszlet is megragadott az egyszerűségével, amely Sebő Rózsa ötletes elképzeléseit dicséri. Igaz, ezt már a Kramer kontra Kramer előadás alkalmával is megállapítottam, de a musical előadásokon megszokott színes, csilli-villi díszletek után ez a különbség igencsak szembeötlő, mégis annyira tetszik, hogy néhány "doboz", ami mindössze különböző színű fénnyel van megvilágítva, vagy éppen különböző alakzatban van felállítva, hol egy szállodai szobát, hol egy intézeti kórtermet "személyesít" meg (némi képzavarral élve). :)
Nagyon örültem, hogy - ha némi ráhatással is :) - megnéztük ezt az előadást. Nagyon-nagyon tetszett! Szóval, drága Andikám, nagyon köszönöm! :)
Címkék: nagy ervin kulka jános cseh judit
Szólj hozzá!
L'élek! - Posta Victor zenés estje
2013.03.20. 19:30
Amikor a Madách Színház hírleveléből értesültem Posta Victor L'élek! című zenés estjéről, nem volt kérdés, hogy Cilivel megnézzük-e, mindössze az időpontot kellett kiválasztanunk, ami végül a ma estére esett. Victor-rajongóként régóta vártunk egy ilyen zongorás önálló estre! Az előadás nem a nagy színházteremben, hanem a Madách Stúdióban került megrendezésre, ahol még nem volt alkalmunk előadást látni. A színházba lépve az utolsó figyelmeztető dallamok hallatszottak a 7 órakor kezdődő előadás nézői számára, amikor is Szente Vajkot láttuk a színház előterében le-fel sétálgatni, mintha várt volna valakit. Cili szívesen odament volna hozzá megmondani, mennyire kedveljük őt! :) A Stúdió megtalálásában segítséget kellett kérnünk, így átsétáltunk a Pénztárhoz informálódni. Miközben várakoztunk a sorunkra, újabb ismerős arcra lettünk figyelmesek Antal Timi (X-Faktor) személyében. Úgy ítéltük meg a helyzetet, hogy nem leszünk nagyon a terhére, ha üdvözöljük őt és további sok sikert kívánunk neki. Timi nagyon kedvesen reagált, és mindketten úgy láttuk, örömmel vette szavainkat. :) Időközben a pénztáros hölgytől megtudtuk, hogy a Stúdiót közvetlenül a színház bejárata(i) mellett lévő lakóház kapuján keresztül tudjuk megközelíteni. Bár, úgy tűnt, a Stúdió már egy másik épület része, mint megtudtuk, bizony, még a színház épületéhez tartozik. Beadtuk kabátunkat a ruhatárba, ahonnan a nyitott szárnyas ajtókon egy nagy terembe léptünk, amelyről azt gondoltam, hogy már maga a színházterem lesz. Tévedtem... ekkor még csak a sorba állhattunk be. Miközben várakoztunk, találgattuk, milyen funkciót tölthet be az a terem, miután egy kisebb méretű színpad és sorba rendezett székek is megtalálhatók voltak ott? Úgy gondoltuk, valamiféle próbateremről lehet szó, amely elgondolásunkat erősítette az is, hogy amikor megindult a sor a színházterem felé, egy minden bizonnyal táncpróbákra (is) használt termen keresztül is átmentünk. Zegzugos utakon közelítettük meg az előadás helyszínét - lépcsőkön fel, lépcsőkön le, különböző díszlet- és kellékraktárak előtt elhaladva léptünk be a Stúdióba, ahol az egész terem sejtelmes ködbe burkolózott a füstgépnek köszönhetően. Ahogyan az lenni szokott, a stúdiószínház egy jóval kisebb színházterem, ahol a szereplők a nézők közvetlen közelében játszanak a színpadon, sőt olykor-olykor a nézők között is, ahogyan ezúttal is történt. Mi, nézők érkezési sorrendben foglalhattuk el helyünket, vagyis, mindenki kedve szerint megválaszthatta, hova szeretne ülni. Jobb oldalt a harmadik sor első két széke üresen várakozott, így Cilivel mi ott foglaltunk helyet.
No, miután a Madách Stúdió koordinátáit kellő részletességgel közzé tettem, áttérnék a zenés est beszámolójára. Ahogyan az a színház ismertetőjében is olvasható, ezen L'élek keretében egy koncertfantázia részesei voltunk, amelyben Victor - történetté formálva - kedvelt előadók híres dalainak segítségével énekelte és zongorázta el nekünk a felnőtté válást, megküzdve az emberi kapcsolatok, a művészlét, a hit, és a kitartás útvesztőivel. Amint azt Victor egy vele készült interjúban elmondta, az előadás úgy általában a Férfiról szól, de miután belőle építkezik az est, belőle íródott a darab, így elsősorban mégiscsak magát Posta Victort ismerhetjük meg - az Embert, a Művészt, a Lelket. S ha már adott egy férfi, akkor szükségeltetik mellé egy nő is, aki mindennek a megtapasztalásnak ugyancsak részese. Victor, ezen Nő megformálására, a hozzá hasonló gondolkodású és habitusú kolléganőjét, Gallusz Nikit kérte fel, akinek különlegesen szép hangszíne tökéletesen harmonizált Victor bársonyos baritonjával. Az est harmadik fontos főszereplőjét, nevezetesen a Zongorát, nem is említeném meg, ha számunkra, mint rajongók számára, ez a hangszer nem bírna olyan különös jelentőséggel, ha azon Victor játszik. Ezért is olvastam örömmel, hogy Victornak is régi vágya volt, hogy a színészetet és a zongorázást összefonja, és az így született produkció egy önálló előadás keretében látható legyen. A már említett interjúból az is kiderült, hogy az elhangzott dalok elsősorban Victor elképzelésein és ötletein alapult, de az est végleges dramaturgiájának kialakításában Pesty-Nagy Katalin volt segítségére, aki egyben az est rendezője is. A történetet három tehetséges táncos - Tatos Linda, Vaszilenko Eugenia és Kovács Péter - tette teljessé, akiket Molnár Ferenc koreografált meg kifejezően. Az előadás bevezetéseként, illetve lezárásaként Csikós Attila és Valla Attila versei hangzottak el felvételről Miller Zoltán, Pusztaszeri Kornél, Crespo Rodrigo és Lippai László előadásában. Valla Attila munkássága nem volt ismeretlen a számomra, de Csikós Attila alkotásaihoz még nem volt szerencsém. Victor zongorajátékát négy vonós hangszeren játszó zenész egészítette ki, illetve két fiatal hölgy vokálozott a dalok alatt. Amikor Victor a zongoránál ülve belekezdett az első dalba, kicsit megijedtem, hogy az est, amolyan magasröptű, elvontan művészi megközelítése lesz a L'élek bemutatásának, de a kétórás koncert mindvégig élvezetes volt. Persze, leginkább a virtuozitást megcsillogtató pergős zongorajátékok tetszettek a legjobban... ekkor látszott csak igazán Victor arcán, milyen tökéletes összhangban van ezzel a csodás hangszerrel! Elnézve Victort ezen lendületes zenék zongorázása közben, Havasi Balázs szenvedélyességét juttatta eszembe, és újfent eljátszottam a gondolattal, milyen szenzációs hangulatú zenei koncert jöhetne létre, ha a maguk hangszerén fantasztikusan játszó művészek - Varnus Xaver-orgona, Havasi Balázs-zongora, Lajkó Felix-hegedű, Edvin Marton-hegedű, St Martin-szaxofon, Illényi Katica-hegedű, Horgas Eszter-fuvola, Szabó Ádám-tangóharmonika és Posta Victor-zongora - egy közös koncerten lépnének fel. Persze, arról semmiféle elképzelésem nincs, hogy a felsorolt művészek hogyan is viszonyulnak egymáshoz, mennyire ismerik el egymás munkásságát, de tegyük fel, hogy jól kijönnek egymással... azt gondolom, nem mindennapi élményben lenne részünk együtt hallgatva őket! :)
No de visszatérve Victor zenés estjére... Élveztem az előadás minden pillanatát! Örültem, hogy emberi közelségből láthattam és hallhattam Victor hangját, színészi és zongorajátékát ezen a kivételes estén. Nagyon tetszik az est címe is, amely azzal a kis aposztróffal többféle értelmezést is enged és sejtet.
Címkék: kovács péter gallusz niki ü:posta victor tatos linda vaszilenko eugenia
Szólj hozzá!
Valentin Napi Musical Plusz (26.)
2013.02.10. 14:00

Ismét jó helyen sikerült ülnünk, ahonnan mindent és mindenkit jól láttunk.
Nagy-nagy örömömre, de főleg meglepetésemre, Mary a műsorvezetésre azt az általam nagyon kedvelt fiatalembert kérte fel, akit Szigeti Áron mentőorvosként ismertem meg a Jóban-Rosszban című sorozatban. Ő Pintér Gábor, akiről anno azt is megtudtam, hogy a színészkedésen túl 2010-től egy belvárosi színházi jegyiroda tulajdonosa. Tetszett a műsorvezetése – csak annyira volt vicces, amennyire kellett; az elhangzott dalokról is megtudtuk a legfontosabbakat, s így gördülékenyen zajlott a műsor. Igaz, a színpad szélének közepére helyezett angyalszárnyas rózsaszín malac jelentése mindannyiunk számára kérdéses maradt, de mindez semmit sem von le Posztos Fruzsina ezúttal is kedves és alkalomhoz méltó díszlet érdemeiből. :)
Az éppen fejét felütő influenzajárvány miatt kicsit aggódtam fellépő kedvenceim egészségi állapota miatt, de nagy-nagy örömömre egyikük sem betegedett meg. :)
Mahó Andrea, Sári Évi, Bot Gábor és Egyházi Géza mellett két új fellépőt üdvözölhettünk Fehér Adrienn és Miller Zoltán személyében. Adrienn színésznő és eMeRTon-díjas énekesnő, akit azonban ez idáig még nem láttam színpadon. A Demjén-dal nem éppen a kedvencem, de Adri előadásában tetszett. :) Miller Zoli nevével az Emberek zenekar kapcsán találkoztam először, s miután az együttes dalai nem igazán jöttek be nekem, Zolit sem kedveltem különösebben. Ezen véleményem valószínűleg nem is változott volna meg, ha 2008 októberében nem megyek el az EzerARTs Alkotóműhely megnyitójára, és ott nincs alkalmam Zolit kicsit közelebbről is megismerni. Rá kellett döbbennem, hogy egy nagyon jó humorú, szimpatikus fiatalember. A hangjával alapvetően sohasem volt bajom - örültem, hogy itt volt és jobbnál jobb musicaldalokat hallhattam tőle. Az Elvis-dal nagyon jól szólt. :) Mahóka és Évi változatlanul szépen énekeltek, ahogyan élmény volt hallgatni Gabit és Gézát is! :)
1. Sári Évi: Kabaré (Kabaré)
2. Egyházi Géza: Útvesztő minden út (Elisabeth)
3. Mahó Andi - Miller Zoli: Csupa csoda (Grease)
4. Fehér Adrienn: Someone's to love me (Queen)
5. Bot Gabi: Álmok, mit nem láttak még (Don Quijote)
6. Sári Évi: Ábrándozás (A Kölyök)
7. Egyházi Géza: Sunset Boulvard (Sunset Boulvard)
8. Fehér Adrienn - Bot Gabi: Szállj fel magasra (Piramis)
9. Mahó Andi - Miller Zoli: Miért (Anna Karenina)
10. Sári Évi: Soha már (A Kölyök)
11. Egyházi Géza: Ima (A Vörös Pimpernel)
12. Fehér Adrienn: Maybe this time (Kabaré)
13. Mahó Andi - Miller Zoli: Fantom duett (Az Operaház Fantomja)
14. Sári Évi - Egyházi Géza: Hogyha kell egy tánc (Elisabeth)
1. Mahó Andi - Egyházi Géza: Vivo Per Lei (Andrea Bocelli)
2. Sári Évi - Bot Gabi: Nézz rám (Valahol Európában)
3. Mahó Andi - Miller Zoli: Meseautó (Meseautó)
4. Bot Gabi: Adj nekem erőt (Josh Groban)
5. Mahó Andi: Hogy szeressem őt (Jézus Krisztus Szupersztár)
6. Fehér Adrienn: Van-e út feléd (Hair)
7. Sári Évi - Egyházi Géza: Repülőtér (Sakk)
8. Miller Zoli: Can't help falling in love (Elvis Presley)
9. Sári Évi: Senki sincs, ki melletted áll (Sakk)
10. Fehér Adrienn: Hogyan tudnék élni nélküled (Demjén Ferenc)
11. Mahó Andi - Miller Zoli: Csak ennyit kérek én (Az Operaház Fantomja)
12. Bot Gabi: Évszakok (Balázs Fecó)
13. Sári Évi: Nélküled (Grease)
14. Mahó Andi - Bot Gabi: Szóló szaxofon (Miss Saigon)
15. Fehér Adrienn - Egyházi Géza: Time of my love (Dirty Dancing)
16. Finálé: Csókkirály (Hungária)
Címkék: sári éva miller zoltán mahó andrea ü:egyházi géza ü:bot gábor fehér adrienn
Szólj hozzá!
Drew Scott & Jonathan Scott
2013.01.13. 13:13
Kb. két hónapja találtam rá a képen látható két nagyon helyes és szimpatikus fiatalember műsorára. Ők egy testvérpár, egész pontosan ikrek - Drew Scott ingatlanügynök (balra), Jonathan Scott pedig építési vállalkozó (jobbra). A sármos testvérpárnak amúgy, nem ez az eredeti foglalkozása, merthogy mindketten színészek és producerek, e mellett Drew rendez, Jonathan pedig írogat. (Érdekesség, hogy Jonathan korábban a legfiatalabb nemzetközi illuzionisták egyike volt! :)). Ketten megalapították a Scott Ingatlant, s miután kiváló szakemberek, két sikeres reality-TV sorozatot is indítottak.
Az egyikben (Álomház - Property Brothers / My Dream Home) hogy a hozzájuk forduló pároknak, illetve családoknak segítsenek a legbarátibb áron megtalálni és minél kevesebb költségráfordítással felújítani álmaik házát, míg a másikban (Venni vagy nem venni - Buying and Selling) segítsenek az eladásra szánt házat úgy felújítani / átalakítani, hogy azt minél magasabb áron el lehessen adni. Amíg Jonathan felújítja a meglévő családi házat, addig Drew a számukra tökéletes otthont keresi. Végül Drew felügyeli a felújított ház eladását és az új otthon megvételét. A legtöbb esetben Drew és Jonathan ijesztő ötletekkel áll elő, ezért mindig kérdés, hogy sikerül-e rávenniük a hezitáló tulajdonosokat a radikális változtatásokra, no és sikerül-e időben teljesíteni a projektet a megadott költségvetésből?
Címkék: drew scott jonathan scott property brothers
Szólj hozzá!
Mostanában ez a kedvencem! :) Pet Shop Boys * Leaving
2013.01.13. 13:13
Imádom Neil Tannent hangját, no és a PSB zenei világát! :)
Címkék: pet shop boys
Szólj hozzá!
Vámpírok bálja (29.)
2013.01.03. 19:00

Odáztuk a jegyvásárlást, majd belefeledkeztünk a karácsonyozásba, s mire észbe kaptunk, már igencsak elkeltek a számunkra jó helyre szóló jegyek, ezért úgy határoztunk, hogy miután nyáron Gézás előadáson voltunk, most Gabival bálozunk. :)
Krolock: Bot Gábor
Sarah: Simon Boglárka Panna
Alfred: Pásztor Ádám
Professzor: Sándor Dávid
Chagal: Pavletits Béla
Magda: Sári Éva
Rebecca: Kokas Piroska
Koukol: Feicht Zoltán
Herbert: Pirgel Dávid
Nightmare I: Mező Márió
Nightmare II: Szentirmai Zsolt
Piros csizmák szóló: Horváth Zita, Finta Gábor
Fekete vámpír: Finta Gábor
Fehér vámpír: Baranya Dávid
Énekesek:
Simon Boglárka Panna - A színház és a zene iránt érdeklődő fiatal hölgy, a szentesi Horváth Mihály Gimnázium dráma tagozatán érettségizett. Iskolás évei alatt hegedülni és gitározni is tanult, valamint énekhangját is képezte. A Keleti István Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola után a Pesti Broadway Stúdió növendéke.
Kokas Piroska - Drámastúdió, színitanoda, majd Fiatalok Színházában folytatott tanulmányok után megszerezte a "Színész 1" minősítést, szerepe(ke)t játszott az Operettszínházban, a Vidám, illetve a Mikroszkóp Színpadon.
Mező Márió - Színész énekesként körülbelül 10 évet dolgozott a szigetszentmiklósi Sziget Színháznál, ahol többek között szerepet kapott a Jézus Krisztus Szupersztárban, a Hyppolit, a lakájban, a Drakulában, és a Grease-ben. Gitáron játszik. 2011-ben testvérével és egy barátjukkal Rocktenors néven jelentkeztek az X-Faktorba. A tehetségkutató műsorból a legjobb 6 versenyző közül estek ki.
Táncosok:
Feicht Zoltán - A táncművészeti főiskola elvégzése után másfél évig táncolt az Operaházban, onnan Salzburgba szerződött, majd két év nyugat-európai turnézás következett, és behatóan megismerkedett a kortárs tánccal.
Horváth Zita - Az 1988-ban született mohácsi hölgy az egri Gárdonyi Géza Színház és a Badora Társulat táncművésze.
Finta Gábor - Szülővárosából, Veszprémből a Pécsi Művészeti Szakközépiskolába került, ahol olyannyira elsajátította a klasszikus balett és a modern tánc elemeit, hogy a rotterdami táncakadémián azonnal a harmadéves csoportba került.
Az új szereplők mindegyike nagyon-nagyon jó volt. Pannának nagyon szép hangja van, az eddigi Sarah-k közül most ő tetszik a legjobban. :) Piroska nagyon helyesen és hitelesen alakította a fogadós feleségét. :) Márió hangi adottságai némileg ismertek voltak előttem, így nem lepődtem meg, amikor magabiztosan énekelte el pl. azt a bizonyos Nightmare szólót. :) Zita ugyanolyan tökéletes mozdulatokkal repült egyik vámpírkézből a másikba, mint kedvelt elődje, Taródi Szilvi. :) Zoltánt a táncosok közé "soroltam", mert inkább mozgásművészet, amit az általa megformált figura igényel, de tény, hogy ő is tökéletes alakítást nyújtott. :) Gábort ugyan már láttuk, de végül is nem régóta táncol a darabban, és Fekete vámpírként benne is méltó utódra leltünk. Zitával fantasztikusan jól táncoltak a Piros csizmák szólóban! :)
BotGabi káprázatos hangú, gyönyörű Krolock volt, bár, én kissé keveselltem arcáról a füstös sminket! :) Ádám, Dávid, Béla és Évi aranyosak és helyesek voltak; Pirgi édesen bájos :); a táncosok pedig szenzációsak! :) Az ensemble között felfedeztem Mihálka Gyurit (jó volt látni, hogy rendben megjárta Győrt :)) - cuki volt, ahogy elmélyülten kötögetett, miközben mindenki rohant a dolgára! :) "Kedvencemet", Jenei Gábort is felfedeztem a falubeliek, a zombik, majd később a vámpírok között - ezek a figurák nagyon jól álltak neki! :)
Azt gondolom, az év elejei vérfrissítés a lehető legjobban sikerült! Reméljük, kitart szeptemberig, amikor is újra alávethetjük magunkat ennek a kellemesen vérpezsdítő "kezelésnek"! :)
Címkék: sári éva ü:bot gábor pásztor ádám szentirmai zsolt ü:pirgel dávid baranya dávid sándor dávid jenei gábor finta gábor simon boglárka panna pavletits béla kokas piroska feicht zoltán mező márió horváth zita
Szólj hozzá!
Előszilveszteri Musical Plusz (25.)
2012.12.30. 14:00

Az előzetes tervek szerint a fellépők között szerepelt volna Vágó Bernadett és Posta Victor is. Janza Kata betegség miatt lemondta a dupla Elisabeth-előadást az Operettszínházban, amelyet Bettinek kellett átvállalnia, ezért nem tudott eljönni. Victor ugyancsak betegség - hangszalag-gyulladás - miatt maradt távol. Remélem, nem komoly a baj, s mielőbbi gyógyulást kívánok neki! :) Bízom benne, hogy mihamarabb kárpótol minket e távolmaradásért! :) Kata, annak ellenére, hogy nem érezte teljesen jól magát, a ma délutáni rendezvényen megtisztelt minket a jelenlétével és egy-két dalt el is énekelt nekünk! :) A további fellépők között üdvözölhettük Andrádi Zsanettet, Fejes Szandrát, Csengeri Attilát, Mihálka Gyurit, Serbán Attilát és Száraz Tamást. Igaz, a program első részének vége felétől Gyurikát is nélkülöznünk kellett :(, merthogy 17 órára Győrbe kellett érnie, ahol is Jekyll & Hyde előadása volt. :) (Remélem, hogy épségben megérkezett! :))
A műsorvezetői feladatokat Zsaki és Csengusz látta el. A dalok felsorolásával, illetve a "szolgálati közlemények" ismertetésével nem volt semmi bajom, sőt, még a kissé gyengécskére sikerült szóviccek és beszólások is elmentek volna, de hogy Csengusz megint előhozta a tehetségkutató műsorokkal kapcsolatos meglátásait, miszerint (fájó pont számára), hogy az ott felbukkanó énekesekre nagyobb szükség van, mint a diplomás színészekre - szóval, ez már egy kissé unalmas! Az egészben csak az a vicces, hogy az egyik olyan színház társulatának tagja, ahol bizony, szép számmal fordulnak elő tehetségkutató műsorokban feltűnt énekesek (Gáspár Laci, Puskás Peti, Tóth Attila, Vastag Csaba, legutóbb pedig, Muri Enikő), akiket maga a színigazgató keresett meg és ajánlott nekik szerepet. Nem hinném, hogy ellenségként kéne rájuk tekinteni, akik a diplomás színészeket kiszorítják a méltó helyükről, hisz' ők sem érdemtelenül jutottak oda, ahol vannak. Szóval, ha úgy tetszik, ezzel a sértett véleményével a színház igazgatójának is üzen! Javasolnám Csengusznak, hogy barátkozzon a gondolattal, hogy a világ változik, a fiatal tehetségeké (is) a jövő, s esetleg próbáljon haladni a korral, s ne csak a régi dalokkal akarjon elismerést kivívni magának, hanem időnként újítson, s hozzon mai dalokat is! :( Sok jó hangú tehetség van, akik mellett bizony, csak úgy lehet labdába rúgni, ha az adott művész általuk és mellettük folyamatosan megújul, s e mellett igyekszik különböző fórumokon - pl. közösségi és video megosztó oldalakon - keresztül eljutni a közönséghez, és újabb rajongókat megnyerni. Mindennek fényében érthető, hogy egyáltalán nem értékeltem, sőt, ízléstelennek tartottam ama bizonyos "ezüst WC-kefe díj" meghirdetését, majd annak "eredményhirdetését" - pedig, még Zámbó Krisztián-rajongó sem vagyok! :(
No, de eme kis szösszenet után inkább térjünk át az amúgy jó hangulatú, vidám előszilveszteri zenedélutánra! Mindenki nagyon helyes és aranyos volt! Száraz Tominak külön örültem - kedvelem a hangját, s ez a rockos oldala is nagyon tetszett, amit ma mutatott! Az sem lenne ellenemre, ha legközelebb még több táncot csempészne az előadásába a dalok éneklése közepette! Elvégre... ha már... ;) Gyuri hangja ismét lenyűgöző volt! Nem is értem, hogy fér ebbe a kis (nagy) emberbe ekkora hangterjedelem!? Ennek ellenére, talán, most először fordult elő, hogy két dal kapcsán is picit soknak éreztem a hangerőt... Tudom, ilyen észrevételeket Serbivel kapcsolatban szoktam írogatni, de miután egy-két MusicalPlusz délutánnal ezelőtt Serbi felhomályosított, hogy "legalább van miből visszavenni", úgy gondolom, teljesen felesleges lenne ezt tovább ragozni, s olyan bölcs megállapításokat tenni, hogy "a kevesebb néha több"! :) Megjegyzem, nem kizárt, hogy inkább maga a technika szólt túl hangosan!? Néhol kifejezetten belefájdult a fülem a hangerőbe! :( No, de Serbivel folytatva - nagyon kedvelem és szeretem őt, így hát, bárhogyan is énekel el egy dalt, abban biztosak lehetünk, hogy az tutira "serbisen" fog szólni! ;) A Nézz rám, Istenem c. dalban Végvári Eszter volt a duett partnere, akit a fényképezőgép mellől csábított fel a színpadra. Az a Végvári Eszter, akivel legutóbb Bot Gabi koncertjén találkoztunk. Eszter nem a fellépők között szerepelt, nem is nézőként volt jelen, hanem hobbijának élve, fotókat készített a délutáni szereplőkről. Serbi kiszúrta őt, hogy itt van, s miután nagyon jó barátok és ismerősök, gondolt egy nagyot és merészet, s felcsábította Esztert a színpadra e dal erejéig! Nagyon szépen szóltak együtt! Eszter előtt pedig le a kalappal, hogy így váratlanul beugorva a műsorba, ilyen tökéletesen énekelte el a dalt! :) Zsakival kapcsolatban pedig csak annyit, hogy amennyire nehezen "fogadtam őt be" hangilag, úgy rá kellett jönnöm, hogy némelyik dalban kifejezetten szépen szólt a hangja! A hangok tisztaságával sohasem volt bajom, mert ahogy előadáson, úgy a musical rendezvényeken is mindig magabiztosan és kristálytisztán énekelt! :) A Magányos csónak nagyon tetszett tőle! :)
Végül nem marad más hátra, mint az elhangzott dalok sorrendje:
1. Zsaki-Csengusz: Holnap hajnalig (Szép nyári nap)
2. Szandi-Gyuri: As Long As You're Mine (Wicked)
3. Serbi: A zene, az vagyok én (Mozart!)
4. Csengusz: Romlott vér (A púpos)
5. Gyuri-Tomi: Ma nagyot nőtt az árnyék (Elisabeth)
6. Zsaki: Magányos csónak (Valami Amerika 2. - filmbetétdal)
7. Kata: Mosolyogni kell (Mary Poppins)
8. Gyuri: Bírnom kell a célig (Hercules)
9. Tomi: I Feel Good (James Brown)
10. Serbi: Mondd, mit tegyek (Rudolf)
11. Gyuri: Total Eclipse of the Heart (Westlife verzió)
12. Zsaki-Csengusz: Micsoda nő ez a férfi (Egy szoknya, egy nadrág - filmbetétdal)
13. Gyuri: Skyfall (Skyfall James Bond 007 - filmbetétdal)
14. Szandi-Tomi: I want it all (Queen)
15. Serbi: It Had Better Be Tonight (Michael Bublé)
16. Szandi-Kata-Zsaki-Tomi: Mese dalegyveleg
1. Tomi: Long Train Runnin' (Doobie Brothers)
2. Szandi: Without you (David Guetta ft. Usher)
3. Kata-Csengusz-Tomi: Őrült szerelem (Grease)
4. Serbi: Singing in the Rain (Gene Kelly)
5. Szandi: I am an American women (Rebecca)
6. Csengusz: Üres a szék, üres az asztal (Nyomorultak)
7. Serbi-Végvári Eszter: Nézz rám, Istenem (Kasza Tibor ft. Szinetár Dóra)
8. Kata: Érzed már a szív szavát (Az Oroszlánkirály)
9. Szandi-Zsaki: Álmodtam én egy álmot (Nyomorultak)
10. Csengusz: Hotel Menthol (Hungária)
11. Kata: Moulin Rouge
12. Tomi: Walk This Way (Aerosmith)
13. Serbi: Don't stop me now (Queen)
14. Zsaki-Csengusz: Száguldás, Porsche, szerelem
15. Kata: Happy New Year (ABBA)
16. Finálé: Különös szilveszter
Címkék: andrádi zsanett ü:csengeri attila ü:janza kata ü:serbán attila ü:mihálka györgy végvári eszter fejes szandra ü:száraz tamás
Szólj hozzá!
X-Faktor 2012 (A Döntő - a Győztes: OLÁH GERGŐ)
2012.12.16. 20:00
Visszatekintve, gyorsan eltelt ez a közel 3 hónapos versenysorozat, s ma este elérkezett a Finálé, azaz a Döntő napja. Az élő showba bejutott 12 énekes közül a méltán legjobb kettő - Antal Timi és Oláh Gergő - maradt a végére. Azt is írhattam volna, hogy győzzön a jobbik, mert mindketten megérdemelték volna, mégis, a szívem mindvégig Gergő győzelméért szurkolt! :)
Az esti show egy nagyon hangulatos közös produkcióval kezdődött, amikor is Timi és Gergő főszereplésével mind a 12 döntős együtt énekelt Mika Happy Ending és PSY Gangnam Style zenéjére.
A két finalista ma is 3 körben mérettetett meg, bár, ez már inkább örömzenélés volt, mint versengés. Gergő az alábbi dalokkal lépett színpadra:
1. kör - verseny alatti kedvenc dal: James Brown It's a man's man's world dalát választotta Seal feldolgozásában - Gergő most még elsöprőbb és lehengerlőbb volt, mint az egész verseny alatt! Ez a produkció - ahogyan Geszti Mentor is fogalmazott - frenetikus volt! :)
2. kör - meglepetés duett dal: Vastag Csabával, a 2010-es X-Faktor győztesével énekelte el nagy-nagy kedvencemet, az Őrizd az álmod! című dalt. A dalválasztás nem is lehetett volna találóbb, hiszen, Csaba részéről a dal üzenete egy hasznos útravaló Gergő számára, míg Gergő részéről egy mindenképpen megfogadandó tanács a jövőre vonatkozóan. A dal után pár perce benéztünk Gergő rajongóihoz Salgótarjánba, ahol Mártika büszkén emelte a magasba Gergő gereblyéjét, amelyet gyorspostával küldenek Ferónak, merthogy Gergőnek már nem lesz rá szüksége! :)
3. kör - a Győztes dal: Ez évben nem egy már létező dalt választottak Győztes dalnak, hanem a Rakonczai Viktor-Rácz Gergő-Szabó Ági szerzőhármas kifejezetten erre az alkalomra írt és komponált. Az általam nagyon kedvelt szerzők garanciát jelentettek arra, hogy ez a dal nagyon jó, de a Törj ki a csendből című szerzemény Gergő hangján megszólaltatva és az ő érzéseivel megtöltve lett csak igazán gyönyörű, őszinte és hiteles! :)
A végső eredményhirdetés feszültségének oldásaként és egyben fokozásaként részünk volt még egy közös produkcióban, amikor is a 12 döntős búcsúzóul Roy és Ádám Az otthon itt van című dalát adták elő. :)
Ahogyan az elmúlt adások mindegyikén, úgy most is elérkezett az eredményhirdetés ideje. Minden eddiginél jobban izgultam Gergőért! A torkomban dobogott a szívem! Már-már ki is ugrott volna a helyéről, de szerencsére, Nóri végre kimondta... mit mondta, égbe kiáltotta a bűvös és győztes nevet... OLÁH GERGŐ nevét! Végtelenül boldog voltam, hogy ennek a szerencsét próbáló szegénylegénynek a története ilyen mesebeli, mégis minden pillanatában valóságos véget ért! :)
S végül, a szegénylegényből lett királyfi, akit Gergőnek hívtak, s aki a 2012-es X-Faktor Fináléjában elnyerte méltó jutalmát, körülvéve az emberek szeretetével - igaz, könnyeivel és érzelmeivel küszködve - újra elénekelte a Győztes dalt. :)
Az After X-ben meglepve hallottam Gergőtől, hogy a nevének kimondása előtti pillanatokban feladta magában a versenyt, s úgy érezte, nem ő nyeri meg az idei X-Faktort. Gondolom, mindez az elképesztő izgalom miatt volt, de egyszerűen nem történhetett volna másképpen, minthogy ő legyen a győztes. Nem vitatom, hogy Timi is mindvégig jól teljesített és ő is méltó lett volna a győzelemre, de míg Timi az adások előrehaladtával csiszolódott tündöklő gyémánttá, addig Gergő az első pillanattól kezdve egy érett művész jegyeit csillogtatta meg. Timi volt A HANG, de Gergő A ZENE! :)
Nem titok, hogy ezt a kis szösszenetet, pár nappal a Döntő után írtam, amikor is napvilágot látott, hogy a szavazatokat tekintve, Gergő minden élő adásból abszolút győztesként jutott tovább a következő fordulóba. :) Mindez meglepő, ugyanakkor mégsem, hiszen, ha jól tévedek, Gergő az első olyan X-Faktor versenyző, aki párbaj nélkül jutott el a végső döntőig! Ahogyan Geszti Péter is mondta, "ennyire komplex művész" esetében ezen nincs is mit csodálkozni! :)
Szomorúan hallottam Malek Miki bejelentését, miszerint ez volt az utolsó évada az X-Faktorban - szeretne a félbehagyott dolgaival foglalkozni, melyeket az X-Faktor indulása, még pontosabban a mentori teendők elvállalása miatt tett félre. :( Ám azonban, ha már így döntött, bízom benne, hogy méltó utódot találnak a helyére. Nekem lennének is jelöltjeim - Rakonczai Viktor, Rácz Gergő, Kasza Tibor, Ákos, vagy éppen, a női arány javítása érdekében, Szulák Andrea vagy Zséda személyében. Úgy gondolom, ők mindannyian megállnák a helyüket mind szakmailag, mind zeneileg, mind hangilag. Kérdés persze, hogy bármelyikük is szívesen ülne be a mentori székbe?! :)